l0l89 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg skulle laste ned en crack til noe for faren min, på han sin pc. Når jeg fikk lastet ned dette var disse ubrukelige og det eneste jeg fikk var spyware! Jeg har scannet med: AVG,AD-AWARE og M§ Antispyware, det var bare M§ Antispyware som fant noe,den fant 8 forskjellige ting,jeg slettet alle, men det er forsatt et rundt rødt ikon med et hvitt kryss nede på oppgavelinjen. Og med korte mellomrom så popper det opp en mld fra dette ikonet. Legger ved et bilde av det som popper opp: Når mlden ikke popper opp ser det slik ut: Har noen sett dette før? Kan noen hjelpe meg med dette? Faren min begynner å bli litt irritert på dette Takker for svar Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 det røde krysset der har jeg aldri sett før - det er ikke noe spyware som faktisk gir deg den advarselen og som hinter om at du burde kjøpe akkurat deres antispywareprogram - til kun $49? prøv spybot. hvis heller ikke spybot hjelper, så sjekk hvilke bakgrunnsprosesser som går. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Det skjer ikkeno vist jeg trykker på det røde ikonet... :/ Men jeg skal prøve Spybot nå... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Spysweeper gjør en ebdre jobb en ad-aware. Trail gjør jobben og virker i 30 dager. Men for all del bruk begge. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Takker for svar 5442615[/snapback] Fikk samme ikonet. Prøvde først AVG 7.0 som sa fra at noe var på veg inn i maskinen, deretter kjørte jeg MS Antispyware og trodde alt var borte. Satt igjen med en advarsel på skjermen, kan ses her: http://villemo.no-ip.org//villemo/Bilder/Spyware.JPG Kjørte så http://no.trendmicro-europe.com/ som fant noen og tyve trojanere, hijackere, spyware osv. Maskinen er nå ren såvidt jeg vet, men "noe" har hijacket skjermen min. Får ikke bort advarselen på skjermen. Dvs. det går ikke lenger ann å skifte bakgrunn. Hvis jeg logger på som annen bruker er alt ok., så dritten må mest sannsynlig ligge på bruker som var pålogget da dette skjedde. Finner ikke ut av det og tror jeg trenger kvalifisert hjelp. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 http://www.webuser.co.uk/forums/showflat.p...074/an/0/page/0 Prøv det der du.. Eg sleit med eit lignande spyware.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 http://www.webuser.co.uk/forums/showflat.p...074/an/0/page/0 Prøv det der du.. Eg sleit med eit lignande spyware.. 5444483[/snapback] Får bare: Error: Page not found på den linken. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg greide å få det vekk. MEN jeg har samme problemet videremil på min egen data! Jeg har akkurat samme bakgrunnen og jeg kan ikke forandre den. Jeg har prøvde med Norten og M§ Antispyware,men får det ikke vekk, men så har jeg ikke prøvde så mye med det heller... Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hei, Last ned dette programmet her, og kjør det. Legg så ved scannings resultatet (log) inn her, så vi kan fortelle deg hva du kan slette. Ikke slett noe før du har sendt oss loggen din. Bare endre filnavnet til .exe før du kjører programmet. (dette for at en ikke kan laste opp .exe filer her) HijackThis.txt Endret 16. januar 2006 av ferale74 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Den meldingen på skjermen kommer fra spywareprogrammet. Husker ikke i farten hva det heter, men hvis/når du klikker på det røde krysset, får du tilbud om å kjøpe et program som fjerner spionprogrammet. Det kan fjernes på andre måter, Panda onlinescan pro fjerner skiten. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har ordnet det skite med det røde krysset. Det handler nå om den bakgrunnen. Jeg kjørte det programmet og har scanna. Lagt loggen ved... hijackthis.txt Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har ordnet det skite med det røde krysset.Det handler nå om den bakgrunnen. Jeg kjørte det programmet og har scanna. Lagt loggen ved... 5446306[/snapback] Fant det ut manuelt. Søkte etter filer på samme dato som da jeg fikk dritten på maskina. Fant så 5 filer i windows-katalogen med samme klokkeslett. Disse heter tool1, tool2, (exe), desktop og secure32 (html), samt unic uten etternavn. Størrelser i samme rekkefølge er: 32kb, 76kb, 4kb, 4kb og 0kb. Jeg sletta disse og maskinen er nesten normal igjen. Det eneste som ennå ikke er ok er at man ennå ikke selv kan velge skrivebordsbakgrunn, men må nøye seg med ensfarget bakgrunn. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Oi! Jeg er så smart! Den loggen jeg la ved er fra laptopen min,og den er det ikke no galt med! Det er den stasjonære! herregud,å lost kan man bli! Vidaremil: Ja,jeg slettet også noe som heta "tool1" og "tool2"... Men jeg har det sånn at jeg ikke kan forandre bakgrunnen. Bakgrunnen er den som vidaremil har (vedlegget tidligere i posten) Jeg kan ikek forandre den.... Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bakgrunnen er den som vidaremil har (vedlegget tidligere i posten)Jeg kan ikek forandre den.... 5449059[/snapback] Finner du ikke desktop og secure32 under C:\WINDOWS eller der du har windows? Hvis du sletter desktop så forsvinner den plagsomme bakgrunnen. Hva secure32 gjør vet jeg ikke, men det er trygt å slette den. Du må logge av og på igjen etter på. Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 aaa det er vekk! takker og bukker Lenke til kommentar
berxter Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Oi! Jeg er så smart!Den loggen jeg la ved er fra laptopen min,og den er det ikke no galt med! Det er den stasjonære! herregud,å lost kan man bli! 5449059[/snapback] Nuvel, den var jo ikke helt rein, da O3 - Toolbar: (no name) - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - (no file) er rester av en YourSiteBarinfeksjon.... Fiks den med HJT Bernt K Lenke til kommentar
l0l89 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Oi! Jeg er så smart!Den loggen jeg la ved er fra laptopen min,og den er det ikke no galt med! Det er den stasjonære! herregud,å lost kan man bli! 5449059[/snapback] Nuvel, den var jo ikke helt rein, da O3 - Toolbar: (no name) - {86227D9C-0EFE-4f8a-AA55-30386A3F5686} - (no file) er rester av en YourSiteBarinfeksjon.... Fiks den med HJT Bernt K 5451909[/snapback] *PC Formater* hehe Fekk gjort det idag DEILIG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå