Gå til innhold

ASUS V8460ULTRA/DT BULK kjører på 290/600!!!

Syn-Sam

Anbefalte innlegg

Hei, Godtfolk.

Jeg har nettopp bestilt ASUSGF4Ti4600 bulk fra komplett, og kikket for ordens skyld på specs. Bulk-versjonen som heter Ultra/DT, kjører merkelig nok på 290/600, og har altså da en lavere båndbredde:

9600 MB/sek. Hvis dette er den samme chipen som vanlig Ti4600, er det merkelig! Flere webshops opererer med samme specs. Vær obs! Kortet koster 2493,-. Har noen kjøpt dette kortet og sett om det faktisk er slik? Og overklokkes det i så fall lett opp til 300/650+?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-11 01:47, steinih skrev:

Tror de fleste her er klar over det med den bulk versonen til Asus! Det er vel noe Asus har gjort for å få en billigere verson av TI4600 regner jeg med! Er nok ikke noe problem å klokke det kortet opp til retail versonen vil jeg tro.

/steinih :smile:

Nei, la oss bare håpe det ikke er puttet inn noe dårlig ram, eller vifte-system.

Syn-Sam

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har lest en del utenlandske tester som tester asus sin toppmodell ti4600. Dette kortet kan klokkes like langt som det på komplett. Kortet er bare underklokket. Tester viser at Deluxe verjsonen klokkes til 325@740. Også Bulk vesjonen kan klokkes like høyt.

Så i bunn & grunn: Ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-11 01:39, skrev Syn-Sam:

Hei, Godtfolk.

Jeg har nettopp bestilt ASUSGF4Ti4600 bulk fra komplett, og kikket for ordens skyld på specs. Bulk-versjonen som heter Ultra/DT, kjører merkelig nok på 290/600, og har altså da en lavere båndbredde:

9600 MB/sek. Hvis dette er den samme chipen som vanlig Ti4600, er det merkelig! Flere webshops opererer med samme specs. Vær obs! Kortet koster 2493,-. Har noen kjøpt dette kortet og sett om det faktisk er slik? Og overklokkes det i så fall lett opp til 300/650+?

Det var en kjempetråd i dette forumet en gang i tiden når dette kortet kom. Den gang ble det konstatert at det er brukt riktig ram (2.8ns) og ekte Ti4600 GPUer. Så du er ikke lurt. Bortsett fra at kortet er underklokket i bios. Klokk opp til 300/650 og du har en fullverdig Ti4600. Evt klokk enda mer hvis det går.

Jeg har min egen lille personlige teori om dette kortet. Den er som følger:

Jeg regner med at dette kortet er ment for OEM produsenter. Derfor er det klokket ned for å overleve i dårlig ventilerte/små OEM kabinetter.

Lenke til kommentar

Ikke godt å si hva det er ment for... men fakta er nok at komplett fikk dette kortet billig, og håper derfor å håve inn penger på å selge det som "Ti4600".

MEN... Ti4600 har faktisk spesifikasjoner på 300/650, så uansett hva komplett sier så er ikke dette et Ti4600 kort. Argumentet om at "det er bare å overklokke" faller på sin egen urimelighet, da kun 0.5% av komplett sine kunder vil noen gang tenke på eller vite hvordan dette gjøres.

Jeg sier ikke nødvendigvis at kortet er et dårlig kjøp, det er godt mulig mange av de som klokker synes de får mye for pengene. Men at Komplett beveger seg på feil side av både loven og hvermannsen sin moral oppfatning er det lite tvil om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...