asad Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Har hørt om mange saker i usa, der de dømte sitter i fengsel i mange år, for å så bli henrettet. eks: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138364 Det er jeg lurer på er hvorfor de sitter inne så lenge før henrettelsen. Er det fordi saken stadig blir behandlet, og det tar tid? Er det bestemt at de skal være fengslet en viss tid , før eksekusjonen, for å lide mest mulig? virker rart for meg. Sitte inne i fengsel og vente på sin død.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er vel flere grunner til dette... men er vel også en del "ventetid" som legges til her... de har da sikkert kapasitet på flere henrettelser pr. fengsel, men de har sikkert en masse regler på dette. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Kanskje det er for å forhindre feilaktige henrettelser eller noe slik? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 kanskje for å gjøre straffen værre? det er jo ikke så digg å sitte å vente på å dø.. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Men å sitte så lenge inne vil jo være som om du fikk fengsel på livstid og henrettelse samtidig. teit spør du meg, kanskje ett par år ventetid, for å være sikkert på at vedkommede er skyldig. For meg føles det usakelig å stenge de inne så lenge før de henrettes. Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Men å sitte så lenge inne vil jo være som om du fikk fengsel på livstid og henrettelse samtidig. teit spør du meg, kanskje ett par år ventetid, for å være sikkert på at vedkommede er skyldig.For meg føles det usakelig å stenge de inne så lenge før de henrettes. 5442346[/snapback] Netopp. Må jo være helt ufattelig å sitte inne så lenge og vite at man bare venter på å bli drept. Må være en god del selvmord inne i bildet, som vi ikke hører om... Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Fordi den dødsdømte ikke skal ta selvmord før henrettelsen...? Er ikke helt sikker! Lenke til kommentar
asad Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Jeg tenkte kanskje at noen får feks 15år, + dødsstraff etter det, men det er vel ikke tilfelle? Endret 15. januar 2006 av asad Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hvis jeg hadde fått dødsstraff å måtte venta 20+år hadde jeg jaggu med prøvd å ta selvmord! Er jo hull i hue heile dødsstraffen egentlig! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg tenkte kanskje at noen får feks 15år, + dødsstraff etter det, men det er vel ikke tilfelle? 5442464[/snapback] Nei det er nok heller de strenge reglene for å unngå at noen blir dømt feil. Det var annerledes i gamle Sovjet hvor man kunne skyte den dødsdømte på vei til cella si for å unngå at han skulle rømme. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Snart får vi vel også høre om søksmål mot staten i USA fordi de 15-20 åra de må sitte i fengsel ikke er i dommen og at det dermed er ulovelig bevaring. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 De skal jo sone straff da! Å dø istedenfor livstid i fengsel er jo for snilt Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hehe, jeg tror det var Jessica Simpson som sa følgende: Jeg er for dødsstraff. Så lærer de til neste gang.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hehe, jeg tror det var Jessica Simpson som sa følgende: Jeg er for dødsstraff. Så lærer de til neste gang.. 5442844[/snapback] Ja tre sebraer blir til femti lamper. Lenke til kommentar
brd Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Han blinde kunne nå få livstid.Arnold Schwarzenegger kunne nok ha spart denne fyren Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 var britney. Dødstraff i seg selv er dumt, men om du virkelig skal straffe noen så må jo at du soner ei stund, så blir du henrettet være den verste (beste) måten å straffe noen på. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hehe, jeg tror det var Jessica Simpson som sa følgende: Jeg er for dødsstraff. Så lærer de til neste gang.. 5442844[/snapback] Nope, Britney Spears i vg Hadde tilfeldigvis bildet liggende på serveren min. :!: Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Når man ser hva han er dømt for, så kan han ha det så godt. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 At folk sitter inne såpass lenge har mye med ankemuligheter og det at man skal unngå å henrette en uskyldig å gjøre. I tillegg fungerer det jo utmerket som straff. Når det er sagt så er dødsstraff intet annet enn ren blodhevn og har ingenting å gjøre i en moderne rettstat. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hehe, jeg tror det var Jessica Simpson som sa følgende: Jeg er for dødsstraff. Så lærer de til neste gang.. 5442844[/snapback] Ja tre sebraer blir til femti lamper. 5443027[/snapback] Så, så. Rjolig, rjolig nå. Britney var det vist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå