5628452 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) AMD Athlon 2500+ 1GB RAM Radeon 9800Pro/GeForce FX5700 Windows XP, SP2 Hei. Problemet min har en litt lang historie. Det startet med at mitt Radeon-skjermkort ble defekt. Skrivebordsarbeid fungerte fortsatt fint, men spill ble bare fylt med artefacter. Jeg fant frem et gammelt GeForce-kort jeg hadde fått, og avinstallerte ATI-driverne og renset dem med DriverCleaner. GeForce-kortet virket upåklagelig, med vanlig syssel og WarCraft. Helt til jeg skulle prøve C&C Generals, da skjermen fryste og jeg fikk diverse bildestøy. Skjermen mistet signal, men jeg kunne fortsatt høre programmene som kjørte i bakgrunnen. Jeg prøvde spillet anda en gang med samme resultat. Så jeg lot være det spillet. Men nå kunne ikke lengre WarCraft 3 kjøre, det krasjet til skrivebordet under initialiseringen og alle fargene på skjermen ble halt vasket ut. Nesten som å ha gamma på høyeste nivå. Fargene ble normale etter en restart. Men så begynte nettleseren min å fryse maskinen, et problem som gjorde dataen omtrent verdiløs. Jeg bestemte meg for å gå tilbake til ATI-kortet og avinstallerte GeForce-driverne og renset med DriverCleaner. Maskinen virket som den skulle, helt til jeg installerte ATIs Catalyst 5.13. Jeg hadde Omega før. Etter en restart mistet skjermen signalet når Windows kom til skrivebordet. Jeg skrudde av maskinen og startet den på ny. Nå ble alt helt pussig. Bare bildestøy, se det første vedlegget. Jeg skrudde av maskinen igjen og startet i sikkermodus så jeg kunne avinstallere ATI-driverne. Omega-driveren ble installert. Jeg restartet maskinen, og nå virket alt bortsett fra WarCraft 3 som krasjer til skrivebordet og fargene blir blasse. Samme problem som med GeForce-kortet. Jeg får artefacter når jeg spiller andre spill, og det er greit, men jeg vil gjerne spille WC3 med artefacter også. I perioden med GeForce-kortet innstallerte jeg disse tingene: Hamachi Direct X, ny versjon. WarCraft 3, jeg brukte en annen persons CD-nøkkel så jeg måtte reinstallere med min egen. Jeg rørte disse tingene: RadLinker som jeg glemte å installere. Jeg kryset av for egendefinert klokkefrekvens for å se om jeg kunne se frekvensen på GeForce-kortet. Noe kom opp, så jeg trykket avbryt for ikke å forandre noe. For å gjøre ting enkelt: Maskinen sluttet å kjøre WC3 under en periode med GeForce-kort. Det samme skjer nå også, med det defekte Radeon-kortet mitt. Radeon-kortet kunne kjøre spillet før GeForce-kortet, selv om det var defekt. Kan noen hjelpe meg? Vil problemene fortsette når jeg kjøper nytt skjermkort? Takk på forhånd Endret 15. januar 2006 av Tykjepelken Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hvilken strømforsyning har du? Kan du prøve skjermkortene i en annen pc? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå