phun-ky Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 har denne koden #container_rules a:active, a:visited, a:link{ text-decoration:none; color: #202624; padding:0px; border:0px; } #container_rules a:hover{ text-decoration:underline; color: #3e4e4a; padding:0px; border:0px; } #header a:visited, a:active, a:link{ color: #3e4e4a; text-decoration: none; padding:7px; } #header a:hover{ color: #FFFFFF; text-decoration: none; background-color: #3e4e4a; border-bottom:3px solid #202624; padding:7px; } saken: css'en til linkene som er i #header blir overskrevet av css'en til #container_rules.. og #header diven er ikke i #container_rules, eller omvendt. html: <div id="header"><a href="index.html">home</a><a href="#">about us</a><a href="#">forum</a><a href="#">guildbank</a><a href="roster.html">roster</a><a href="dkp.html">dkp</a><a href="rules.html">rules</a><a href="screens.html">screenshots</a><a href="faq.html">faq</a></div> <div id="container_rules"> innhold</div> noen som vet hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Kan ha noe med rekkefølgen a:xx står i. Mikka har en fin huskeregel på det der: love hate, altså a:link, a:visited, a:hover, a:active. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Kan ha noe med rekkefølgen a:xx står i. Mikka har en fin huskeregel på det der:love hate, altså a:link, a:visited, a:hover, a:active. 5442278[/snapback] ble ikke noen endring.. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) kanskje det har noe med at jeg har dette også? a:link, a:visited, a:active { color:#202624; text-decoration:none; } a:hover{ color:#3e4e4a; text-decoration:underline; } EDIT: nei.. det hadde det ikke.. Endret 15. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hvis det kommer etter har det veldig mye å si hvorfor ikke bare a { bla bla} a:hover {bla bla } ?? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) skal jo ikke ha det da.. trodde du var litt erfart i css:P du kan bestemme default verdier først, og så spesifisere til classer eller enkelt objekter. MEN, jeg løste det med å separere det.. #header { width:792px; margin:0px auto; text-align:center; padding:10px; } #header a:hover{ color: #FFFFFF; text-decoration: none; background-color: #3e4e4a; padding:7px; } #header a:link{ color: #3e4e4a; text-decoration: none; padding:7px; } #header a:active{ color: #3e4e4a; text-decoration: none; padding:7px; } samtidig har jeg dette som default a:link, a:visited, a:active { color:#202624; text-decoration:none; } a:hover{ color:#3e4e4a; text-decoration:underline; } Endret 15. januar 2006 av phun-ky Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du trenger ikke ha med :link da, er bare å ha a {}, da det blir det samme som å ha a:link, a:visited, a:active {}. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Haha, true. Den glemte jeg i forbifarten Men vanligvis er definerer man (ihvertfall jeg) a og a:hover samtidig, må ha vært derfor jeg ikke tok det med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå