Gå til innhold

ånden til katten min lukter kattemat :S

TorbjørnK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal ALDRI gi katt hundemat og omvendt. Dette er VELDIG lite bra for dem. Kan ikke hunderstreke dette nok. Hvis bikkja spiser mye kattemat kan den bli syk og må til dyrlege. Det samme med katter.

En katt skal ha mat fra dyrebutikk/vetrinær. Dette kan virke dyrt, når du må betale over 300 kr for 4 kg mat, men katten spiser mindre av dette og det er mye billigere i lengden. Mat du kjøper på butikken, har helt feil verdier for hva en katt trenger. Det er en grunn til at det er så billig. Det inneholder like mye vitaminer, men desto mer fett (noe som ikke er så sunt) og vitaminene er veldig vanskelige for katten å ta opp i kroppen. Kjøp mat i dyrebutikk. De har ofte tilbud og kampanjer.

Jeg har en katt og har hatt en 4kgs sekk siden begynnelsen av oktober. Denne maten er fullverdig som kost, og katten skal dermed ikke ha så mye annen mat som våtfor og rester(som forresten ikke er så sunt; hvis det ikke er reint kjøtt da :)) En katt på dyrere för blir mye mer livlig, leken og ikke syk så lett.

OT: Jeg kan ikke fatte hvorfor katter skal være så mye mindre værd enn hunder. Alle kjøper jo vetrinærmat til hunden, mens katten lever på dårlig för og blir ikke vaksinert, kastrert og chippa.. Synes folk har en merkelig oppfatning over hva ting er verdt

EDIT: glemte å skrive at dyrebutikkmat gir katten bedre ånde også ;)

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...