Doogle Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er viktig at katter spiser tørrfor regelmessig; det bidrar blant annet til bedre tannhygiene ved at ting som sitter fast på tennene/i munnen blir 'skrubbet av' av det harde tørrforet når den tygger. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) omg, blir kvalm av folk som bruker penger og tid på kattemat og kattepleie, gjør som meg, gi dem gamle matrester og brødskalker. Pusse tennene på katta? Da går det for langt... Endret 16. januar 2006 av magnusloe Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Ja, det er normalt at katter lukter kattemat. Akkurat som du lukter hestebæsj etter du har spist det. Jeg er ikke frekk, jeg bare legger fram et faktum. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Du skal ALDRI gi katt hundemat og omvendt. Dette er VELDIG lite bra for dem. Kan ikke hunderstreke dette nok. Hvis bikkja spiser mye kattemat kan den bli syk og må til dyrlege. Det samme med katter. En katt skal ha mat fra dyrebutikk/vetrinær. Dette kan virke dyrt, når du må betale over 300 kr for 4 kg mat, men katten spiser mindre av dette og det er mye billigere i lengden. Mat du kjøper på butikken, har helt feil verdier for hva en katt trenger. Det er en grunn til at det er så billig. Det inneholder like mye vitaminer, men desto mer fett (noe som ikke er så sunt) og vitaminene er veldig vanskelige for katten å ta opp i kroppen. Kjøp mat i dyrebutikk. De har ofte tilbud og kampanjer. Jeg har en katt og har hatt en 4kgs sekk siden begynnelsen av oktober. Denne maten er fullverdig som kost, og katten skal dermed ikke ha så mye annen mat som våtfor og rester(som forresten ikke er så sunt; hvis det ikke er reint kjøtt da ) En katt på dyrere för blir mye mer livlig, leken og ikke syk så lett. OT: Jeg kan ikke fatte hvorfor katter skal være så mye mindre værd enn hunder. Alle kjøper jo vetrinærmat til hunden, mens katten lever på dårlig för og blir ikke vaksinert, kastrert og chippa.. Synes folk har en merkelig oppfatning over hva ting er verdt EDIT: glemte å skrive at dyrebutikkmat gir katten bedre ånde også Endret 16. januar 2006 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå