Gå til innhold

ånden til katten min lukter kattemat :S

TorbjørnK

Anbefalte innlegg

i det siste har jeg lagt merke til at ånden til katetn min lukter kattemat, noe som egentlig ikke lukter spesielt godt. Og derfor lurer jeg på om noen har et alternativ til hva jeg kan fore den med for at det ikke skal lukte så fælt. har vurdert å pusse tennene dens. men det er omtrent like lett som å vaske ørene til en tiger med en feiekost. prøvd å konverte til drøvtygger men den har tydeligvis ikke drøv-codecs inlagt. så HJELP liksom! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kattefôr? Sånn tørre kattekjeks greier.

5442026[/snapback]

jepp og de lukter ikke spesielt godt hvis du legger til litt megasyre og restene av fuglen den spiste i går.

Mat den med parfyme!  :cool:

5442029[/snapback]

har du noen anbefalinger/erfaringer med å mate katt med parfyme?

skal jeg bruke herre eller dame parfyme. og skal jeg spraye foret eller rett i katten?

Lenke til kommentar
Kattefôr? Sånn tørre kattekjeks greier.

5442026[/snapback]

jepp og de lukter ikke spesielt godt hvis du legger til litt megasyre og restene av fuglen den spiste i går.

Mat den med parfyme!  :cool:

5442029[/snapback]

har du noen anbefalinger/erfaringer med å mate katt med parfyme?

skal jeg bruke herre eller dame parfyme. og skal jeg spraye foret eller rett i katten?

5442047[/snapback]

Herreparyme helst Hugo Boss! JA katter er kresne!

Lenke til kommentar
Det er ikke noe kattegodteri den kan få og tygge på? Prøvd å skifte merke på tørrforet? Kanskje du kan høre med en lokal dyrebutikk om de har noe som kan hjelpe?

Edit: http://www.birmanett.no/helseproblemer/darlig_ande.html

5442078[/snapback]

Kattegodteri smaker (og lukter) omtrent det samme som vanlig kattemat.

@Trådstarter: Tviler på at du kan stanse dette naturlige fenomenet, desverre. Har to katter selv, den ene liker å kose ved å gni ansiktet hans mot mitt og av og til får jeg sidemunnen hans på ansiktet mitt, lukter blanding av kattemat og skritt. :p

Du kan pusse kattens tenner, det er faktisk absolutt anbefalt, men det er noen punkter du må huske på:

- Kjøp en veldig liten babytannbørste, den mykeste du finner (Soft går nok bra).

- For guds skyld, ikke bruk tannkrem som du bruker. Fordi katter ikke klarer å spytte ut tannkremen etter tannpuss, svelger de den og tannkrem inneholder fluor, som er gift. Kjøp kattetannkrem hos dyrebutikk.

- Få en annen til å hjelpe å pusse kattens tenner, det klarer du absolutt ikke alene. :p

- Kattetannkrem har fiskesmak, så jeg tviler på at de herlige duftene forandrer seg til det bedre.

Lykket til :thumbup:

Lenke til kommentar
av ren nyskjerrighet: hvorfor i all verden er det kattens ånde viktig for deg? med mindre du og pus har et litt tvilsomt forhold må vel dette være helt urelevant for forholdet deres..

5443204[/snapback]

det er serdeles ubehagelig å kose med en katt som stinker!

katten min ELSKER tørrfisk, gir han det nå og da... han stiker som bare f... i to dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...