Hawko Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Okay, så jeg spiller ofte internettspill som f.eks Counter-Strike, Battlefield 2 og World of Warcraft, og i alle disse spillene er det noe som heter latency eller ping, og dette er visstnok hvor lang tid det tar for Spillet å kommunisere med serveren jeg spiller på. Så da lurer jeg på: Går det an å regne om Ping til sekunder? La oss si at f.eks: 100 ping er 1 sekund, og da blir 200 ping 2 sek. osv. Som sagt, er det en formel som man kan bruke til å regne om ping til sekunder? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 1000 ping er 1 sekund Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) En ping er ikke en tidsenhet, men pingtider oppgir mest vanlig i millisekunder (forkortet: ms , det har du sikkert sett). 1 sekunder er 1000 millisekunder, så har du 200ms ping så får du 0.2 sekund delay fra deg til server. Du bør ikek alltid annta at pingtider oppgir i ms. Noen rutere og finere utstyr f.eks. oppgir ofte i um (mikro sekunder) f.eks. -Stigma Endret 15. januar 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ping måles i millisekunder, som er 1/1000 av et sekund.. så en ping på 1000ms = 1 sekund Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har letet etter dette på Wikipedia nå (ping, ICMP) uten hell, men er ping-tiden målt utifra tiden fra forespørsel er sendt til man får svar, eller vil maskinen som mottar forespørselen beregne tiden utifra timestamp, og dette multipliseres med 2 når pingende maskin får svar? Har hørt folk si det er det siste alternativet, men i såfall må det være stooore rom for feilmålinger da svartiden kan variere på veien tilbake. Endret 15. januar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det sendes en pakke til serveren, så svarer serveren på denne pakken med å sende ut en ny pakke. Klienten regner da tiden for når den pakken mottas i forhold til tiden da den sendte ut sin pakke. Med ICMP blir det følgende: Klient sender ut en ICMP echo-request, lagrer tidspunkt Server mottar ICMP echo-request Server sender ut ICMP echo-reply Klient mottar ICMP echo-reply og regner tiden fra da den sendte ut ICMP echo-request. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå