Gå til innhold

G7 eller G5 ?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal skifte ut min "gamle" Logitech MX510, og skal enten ha G5 eller G7.

Det eneste jeg er litt usikker på, er om G7 har sånn lite "delay" som det pleier å være på trådløse mus? Eller om den er MINST like bra som G5? Vurderer å "safe" meg G5 siden den har ledning, men har egentlig mest lyst på G7.

Ang. passeform, så er vell G5 og G7 ganske/helt like? Har prøvd en G5 og den passet 100% til hånden min.

En ting til: Jeg så at G5 veier litt mer enn G7? Men G7 har vekter den også vell?

Takker for alle svar :)

Mvh 2bb1

Endret av 260202
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, G5 har iallefall fått refs fordi den ikke vil fungere med Icemat. (PGA laseren)

5442251[/snapback]

Det gjelder G7 også da :p

Edit: Er egentlig på utkikk etter ny mus selv, noen som vet om Logitech G5 fungerer bra på Corepad?? (den med en glassplate)

Edit 2: Fant svar på det!

G5 klarte seg meget bra på alle overflatene vi testet den på. Det er oppsiktsvekkende at den glir bedre rett på skrivebordet enn på tøymatten CorePad Eyapad, dette er helt motsatt av hva alle andre mus har gjort.

Om man vil bruke G5 med mer tøymatter vil det kanskje være nødvendig å bruke mouseskates. G5 gled imidlertid godt på glassmusematten CorePad Magna

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

G5 og G7 er identiske eheter, med unntak at G5 bruker kabel i stedet for wireless.

Jeg vet ikke om G7'en sliter med samme problemene som andre trådløse mus har hatt hitill. Prøv å søke på google etter "G7 review" så finner du sikekrt mange tester. Hvis ingen av dem nevner noe delay-rpoblem så er det sikkert ikke en faktor.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hmm, G5 har iallefall fått refs fordi den ikke vil fungere med Icemat. (PGA laseren)

5442251[/snapback]

Har Steelpad 4S så det er ikke noe problem. :)

Btw, det er det det "delaye" på trådløse mus som stopper meg i å kjøpe G7 :hmm:

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg satt i samme dilemma selv i forrige uke, G5 eller G7.. Jeg har alltid sverget til mus med kabel, nettopp pga. tanken om at trådløs=forsinkelse på overføring, noe som man ikke vil ha om man har gaming som hovedbeskjeftigelse. Har hatt diverse mus, de siste er mx510, mx518, razer diamondback, og nå altså G7..

Pga dårlig tid før stengetid, umiddelbart behov for en mus, samt gode kritikker på G7 så fallt valget på en trådløs mus for første gang. Med et noe kritisk utgangspunkt tok jeg G7 i bruk, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Har nå sittet med G7 i 3 dager, og mener selv at den ikke ligger noe tilbake for de andre musene med kabel jeg tidligere har brukt. Så langt har jeg ikke angret på valget av G7 :)

G7 har ikke uskiftbare vekter - der vektene står i G5 der står batteriet i G7. Forøvrig følger det med 2 batterier, en ekstra som står til lading i basestasjonen.

Edit: Fungerer ypperlig med Func 1030 matte.

Endret av diss
Lenke til kommentar

Vekten synes jeg er fin. Den er litt tyngre enn min forrige mus, en Razer diamondback - denne synes jeg uansett var for lett. Det er ikke så lett å "beskrive" vekten, men for min del er den ikke for tung, og ikke for lett - den føles "stødig" for å si det slik.

Ellers vil jeg bare føye til at når G7en ikke er i bruk, så går den i en dvalemodus - for å spare på batteriene logisk nok. (den går i en slik "dvale" ca. 12 sekunder uvirksomhet.) Når du tar i bruk musen igjen, oppleves det som om den bruker 100millisekund på å "starte opp", men for min del oppleves ikke dette som noe problem.

Lenke til kommentar
Vi opplevde imidlertid et alvorlig problem, nemlig at dpi-en ikke ville opp til 2000 etter batteriskifte, før etter en restart. Hvis man er midt i et spill er dette selvsagt helt uhjelpelig. Problemet er ligger likevel i driveren for Windows XP, ikke i selve musen og bør kunne rettes i en driveroppdatering.

Dette sto i testen til hardware.no. Er det kommet ut en driver-oppdatering på dette tidspunkt?

EDIT: Noen som har prøvd denne musen i Counter-Stike? Evt. Var der noen form for forsinkelse eller andre irriterende problemer?

EDIT 2: Når jeg skal ha ny mus trenge jeg vell også nye "skates" eller hva det heter. Fikk noen utrolig gode hos en kamerat, men finner ikke ut hvor de selger de. Slik der de ut: jada2ah.th.jpg

De hvite som er under musen. Noen som vet hvor disse selges?

Endret av 260202
Lenke til kommentar
Har G5 og dette er en fantastisk mus, og ingen negative ting å si.

Har også prøvd G7, og denne syns jeg ble veldig fort svett, og ikke noe deilig å holde i etter en slitsom runde med CS. Men dette er mitt synspunkt.

5448631[/snapback]

Jeg har prøvd G5 oxo :p

Synes den var ille å holde i jeg...

Var ikke no god, MEN det er jo mitt synspunkt ;P

Er jo bare en vanesak da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...