icer Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg har kjøpt en overgang fra 6,3mm til 3,5mm og koblet effektpedalen til pc'en. Jeg bruker "Audicrity 1.2.4" et veeldig enkelt og greitt program for mitt bruk, det har et VU-meter som ser inngangssignalet så du kan justerte volumet som sendes inn. Problemet er: Da jeg hadde koblet til alt fungerte alt utmerket, jeg fikk spille inn det jeg ville med gitarene, men så var jeg plaget av en kabel som ikke ville sitte skikkelig i effektpedalen så jeg byttet denne med den som satt i gitaren, det var da det startet; nå får jeg ikke noe signal inn, når jeg drar ut kabelen får jeg en "støy" lyd, dette fikk jeg da gitaren fungerte også, når jeg plugger i kabelen igjen blir det helt stillt og jeg får ikke lenger noe signal, untatt den "bzz" idet jeg setter den inn, jeg får også "skrape" lyd når jeg beveger på pluggen, men det er ikke noen posisjon der jeg får lyd... Hva kan problemet vere? Det kan jo ikke vere mikrofon-inngangen som er sprengt da ville jeg ikke fått "bzz" lyden når jeg plugger inn kabelen? Lenke til kommentar
ofaltins Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Høres da ut som at kabelen er problemet. Sjekk at den nye kabelen du bruker er en mono jack (kun en svart ring på selve pluggen). Noen slike kabler er såkalte TS kabler (stereo) med to sorte ringer på pluggen. Iom. at en gitar gir mono output kan dette skape problemer. Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Prøvde å bytte tilbake til samme kabelen, men det ga ikke noe resultat... Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Mål kablene med et multimeter og sjekk om de er i orden.. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Kan jo faktisk vere at du har ødelagt inngangen.. blir igrunn litt for mye tyngde på den når du setter på et slikt adapter + en gitarkabel.. lønner seg å støtte overgangen nedpå noe så du slipper å gi den for mye tyngde. Kan vere det siden du sier at det kommer skurrelyd når pluggen ikke er i.. (eller har jeg misforstått?) Endret 16. januar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Tror ikke jeg har ødelagt inngangen, når jeg tar ut pluggen så hører jeg skurrelyden, men når jeg setter den i igjen så blir det helt stilt... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tror ikke jeg har ødelagt inngangen, når jeg tar ut pluggen så hører jeg skurrelyden, men når jeg setter den i igjen så blir det helt stilt... 5448875[/snapback] Tar du pluggen utav maskinen eller utav effektpedalen? Lenke til kommentar
telecaster72 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hei. Hvorfor du ikke får kontakt vet jeg ikke. Men jeg tror, at hvis du skal ta opp gitar til pc med ok resultat må du bruke en pre-amp/eksternt lydkort. Sjekk ut M-Audio FastTrack USB. Denne ligger på rundt 1095,- og vil gi det profesjonelt resultat når du skal ta opp. Lykke til Lenke til kommentar
icer Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Tror ikke jeg har ødelagt inngangen, når jeg tar ut pluggen så hører jeg skurrelyden, men når jeg setter den i igjen så blir det helt stilt... 5448875[/snapback] Tar du pluggen utav maskinen eller utav effektpedalen? 5453540[/snapback] Tar den utav maskinen Hei. Hvorfor du ikke får kontakt vet jeg ikke. Men jeg tror, at hvis du skal ta opp gitar til pc med ok resultat må du bruke en pre-amp/eksternt lydkort. Sjekk ut M-Audio FastTrack USB. Denne ligger på rundt 1095,- og vil gi det profesjonelt resultat når du skal ta opp. Lykke til 5457287[/snapback] Er ikke ute etter profesjonelt kort, men bare en billig sak, holder til mitt bruk, vil jeg ta opp noe drar jeg bare til kompisen min som har et lignende kort som du snakker om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå