Gå til innhold

Dual Channel DDR må det være "paired" fra fabrikk?

twotoneblue

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Det er billig med RAM om dagen og jeg tenkte å legge til litt selv. Ikke at det koster mye om dagen å kjøpe et sett med parra ram 2x512MB, vil jeg gjerne spørre om noen har noe å si om forskjellen på et slikt sett og at jeg kjøper en identisk brikke til.

jeg har forøvrig en uregistrert ubufret og uten korreksjon 512MB PC3200 Twinmos brikke... bare sånn i tilfelle det er noen merkespesifikke hensyn.Brikken er fra 2004.

Så vidt jeg forstår er det ikke store forskjellen så lenge brikkene faktisk er identiske, men tar jeg kanskje feil?

takk

mvh

Canakas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle til å lage topic om det samme, men oppdaget din så jeg poster her. Jeg bygde en pc for ca 1 år siden, og satte da i 512MB Kingston Value Ram. I det siste har jeg begynt å spille, pga nytt skjermkort :D, og har da merket behovet for mer ram. Kjøpte derfor 512MB ram til, samme merke og spesifikasjon. Da jeg fikk brikken så jeg visuelle forskjeller på den nye og den gamle. Da jeg satte dem i dual posisjon ble pcen ustabil, treg osv, noe som står i manualen til hovedkortet når to brikker ikke er identiske i dual mode. Satte brikkene i single mode og alt fungerte bra (og jeg merket tydelig ytelsesforskjell). Litt kjipt at jeg taper 5% ytelse (rape me if I'm wrong!) :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...