Forumforumforum Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Kom over Denne på qxl.. Noen som tror det er en hendig sak? jeg har en pc som er helt mongo.. Og skulle gjerne ha feilsøkt den.. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jo da. Har sikkert det. Prøv den. En 100 lapp er uansett ikke all verden Lenke til kommentar
nercix Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Har for såvidt ikke troa på den, men det koster jo ikke all verden å prøve. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jo da. Har sikkert det. Prøv den. En 100 lapp er uansett ikke all verden 5441521[/snapback] Pluss 140 for frakt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 jepp.. har liksom ikke all verdens av penger akkurat nå.. men får se.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Kan teste den på jobben imorgen hvis jeg får inn noen feilende maskiner. Har en liggende i en eske. Den har ikke blitt brukt det året jeg har jobbet med slikt for å si det sånn Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 oh, om det ikke bryr det for mye så! skriv hit etterpå da! ;P om det fikk opp melding, og om i det hele tatt det stemte.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hmm, har en CPU som gnøkker. Kan sjekke denne Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Må si jeg er litt skeptisk til denne feilsøking dingsen Kom med noen testresultater så kanskje jeg skifter mening Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Dette er jo bare ett verktøy for og se hva som skjer under boot og eventuellt hva som feiler på maskiner som ikke kommer igang på normal måte. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Eureka, det fungerer! Eller... Det dingsen gjør er å leve av POSt sine rapporteringer og forteller hilke funksjoner som kjøres i øyeblikket. Cluet er altså at når maskinen stopper så skal displayet lyse med koden for siste påbegynte funksjon. Dermed ser man hvilken funksjon man stoppet på og er noen skritt nærmere å løse problemet. Revolusjonerende, nei. Praktisk i enkelte feilsøkingssituasjoner, klart. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 i hvilke tilfeller vil du anbefale å bruke den da? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 i hvilke tilfeller vil du anbefale å bruke den da? 5447328[/snapback] I de tilfeller maskinen ikke kommer forbi POST f.eks? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Virker som den er veldig fin om du sitter med et ukjent hk som ikke har en håndbok.. Har du en stabil pc, med håndbok og en bios post-code display, så er du vel safe uten en slik en.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Virker som den er veldig fin om du sitter med et ukjent hk som ikke har en håndbok.. Har du en stabil pc, med håndbok og en bios post-code display, så er du vel safe uten en slik en.. 5447400[/snapback] Dette er et BIOS post-code display Manualen som følger med inneholder stort sett bare en omfattende liste over hva hver kode betyr fra de ulike BIOS-produsentene. Med tanke på hvor få hovedkort som har et slikt display innebygget etter nForce2 kan det være kjekt å ha for de som feilsøker mye PC-er. Jeg kan ikke si jeg har savnet det veldig, men det er kjekt å ha Lenke til kommentar
nercix Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Virker som den er veldig fin om du sitter med et ukjent hk som ikke har en håndbok.. Har du en stabil pc, med håndbok og en bios post-code display, så er du vel safe uten en slik en.. 5447400[/snapback] Dette er et BIOS post-code display Manualen som følger med inneholder stort sett bare en omfattende liste over hva hver kode betyr fra de ulike BIOS-produsentene. Med tanke på hvor få hovedkort som har et slikt display innebygget etter nForce2 kan det være kjekt å ha for de som feilsøker mye PC-er. Jeg kan ikke si jeg har savnet det veldig, men det er kjekt å ha 5447744[/snapback] Funker med andre ord på samme måten som hovedkortet mitt som "snakker" (veldig grumsette, men, men) ut om hva feilen er? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hovedkort som snakker er kjekt..."CPU test failed due to CPU overclocking" har jeg personlig hørt noen ganger... (A7V-333R) Men er ikke den feilsøkingssaken gammel? ISA er jo ikke akkurat det mest aktuelle i dag (og har ikke vært siden 1995). Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Men er ikke den feilsøkingssaken gammel? ISA er jo ikke akkurat det mest aktuelle i dag (og har ikke vært siden 1995). 5448091[/snapback] Tja, ISA lever det. Finnes da masse rart som bruker ISA, mener og ha sett P4 HK med 4 eller 5 ISA-plasser men de finner du ikke på komplett Den har jo både ISA og PCI så den er da helt kurrant. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Funker med andre ord på samme måten som hovedkortet mitt som "snakker" (veldig grumsette, men, men) ut om hva feilen er? 5447877[/snapback] Nja, bortsett fra at dama inni PC-en din skulle blitt bra svett om hun skulle nevnt alle tingene som skjer under POST. Jeg kan ikke si å ha hørt et hovdkort fortelle meg hva som er feil, men det er sikkert bare en BIOS-innstilling. Som regel babler dama bare om at PC-en starter opp eller noe. Men nå har jeg vel aldri hatt et feilende hovedkort med innebygd dame som jeg kan komme på heller Lenke til kommentar
nercix Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Funker med andre ord på samme måten som hovedkortet mitt som "snakker" (veldig grumsette, men, men) ut om hva feilen er? 5447877[/snapback] Nja, bortsett fra at dama inni PC-en din skulle blitt bra svett om hun skulle nevnt alle tingene som skjer under POST. Jeg kan ikke si å ha hørt et hovdkort fortelle meg hva som er feil, men det er sikkert bare en BIOS-innstilling. Som regel babler dama bare om at PC-en starter opp eller noe. Men nå har jeg vel aldri hatt et feilende hovedkort med innebygd dame som jeg kan komme på heller 5451182[/snapback] Det blir vell fort feilende viss du bygger inn dama i etterkant Prøvde med en ødelagt cpu, og jeg er ikke helt sikker på at det er dame. - Beskjeden jeg fikk var "WARNING. Could not detect CPU." Tingen det er snakket funker sikkert bedre, men hk'et finner det ut i en del tilfeller. Det med at mitt snakker er sikkert fordi det var ett svindyrt, sært AOPEN kort. Han/ho (alt ettersom) snakker bare dersom noe er galt, tilvanlig holder han/ho kjeft. Kan sende deg mitt når jeg oppdaterer hw'en litt her (478). Endret 17. januar 2006 av Vid^r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå