Medio Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei ja.. Altså problemet mitt.. jeg får hverken koblet meg opp mot internett via trådløst nett, eller via nettverkskabel. I går, funka alt helt fint, trådløst nett og nettverkskabel (ikke samtidig da..) men da jeg våkna i dag.. og sku på nett, gikk alt i dass. Trådløst nett gikk ikke; det er innen rekkevidde, jeg har riktig nettverksnøkkel, trådløst nettverkskort, antenne.. alt man trenger for å koble seg opp med trådløst nett. Kanskje jeg har en feil instilling..? Ikke at jeg vet hvordan den instillingen kan ha blitt endret, siden alt funka helt fint for.. 12 timer siden. Vanlig nettverkskabel funker heller ikke; har selvfølgelig nettverkskabel, det står i nettverkstilkoblinger at jeg er kobla på nett, men allikevell så vil den ikke inn på nett (hvis dere skjønner), nettverkskabelen er koblet på samme ruter som denne maskinen jeg sitte på nå er koblet på, så det er nok ikke noe gale med ruteren/nettet i området. Har sittet i snart 2 1/2 time for å prøve å fikse problemet.. men som dere sikkert skjønner, så har jeg ikke fått det til. All hjelp er forhåpentligvis hjelpsom..! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det er router du har, ikke switch/hub? For hvis du ikke har router, er du avhengig av å ha flere IP-adresser fra internettleverandøren for å koble på flere PC-er samtidig. (vet om flere (inkludert meg selv) som har gått i surr med disse begrepene...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå