aremme Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er no bra du får til bilen din da, såg no bra støken ut og, Bortsett fra der dei har vore og ripa opp bilen din, Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Joda, den er rimelig "strøken" bila mi. Fant faktisk et lite hull på et par mm i høyre reservehjulsbrønn. Så har jeg jo litt mye rust på v.s.b(venstre side bak:p). Pluss litt overflate rust her og der som jeg skal begynne å fjerne utover sommern nå. Har ikke tid nå, masse å gjøre på jobbe. Blir lange dager. Så må jeg vel begynne å lakkere opp lista rundt frontruta og det som er rundt lyktene i fronten + grillen. Skulle jeg ønske at jeg hadde bilen klar til Volvotreffet i Tr.heim 20 mai da. Samt også få skiftet støtdempere og fjærene bak og foran. Skal ha gass nå. Blir vel kanskje noe mer heftigere og stivere bil etter hvert. Har også planer om å skifte til B230ET eller FT, får se hvordan det ligger ann med penger i sommer og begynne å se etter noe. Kom gjerne med tips om dere vet av en motor som skal selges. Helst i Sør-Trøndelag da:p Lenke til kommentar
aremme Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hørtes nesten ut som 240en so eg har hehe, men men tok mye av rusta i går med vinkelsliper og ei utslitt lamellskive funka som F*** det skal sparkle og sånnt i dag tenkjer eg, Men men får no ha lykke til med turbo konventeringa og rusta ++++ har tenk på det samme eg få på ft eller et har at i no hehe har foresten hørt at det er mye styr å bygge om til insprøytning....... Veit om en her som eg bor som bygde om en 940 fra F motor til FT og der vart det mye ombygging, Vart en del ledninga som måtte vekk og mye styr før han fekk den på veien, Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Ja, må vel få taki med vinkelslipper jeg også når jeg kommer så langt. Orker ikke å pusse for hånde det værste nei. Skal muligens få sandblåst bilen for en billig penge også. Ser at det er noen FT motorern som selges komplett på bilforumet.net. Er typisk masse godsaker som skal selges når jeg ikke har penger:p Lenke til kommentar
aremme Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 hehe ja pleier og vere slik når en ikkje har penge da finner en alt som en kan tenke seg, og har penger da finner en nada, men men brukte vinkelsliper pga at eg ikkje gidder på pusse på det for hand, også holder eg på og pusse ned bilen for lakering er no bare å gå inn på worklog/showcase ligger en del biler og slikt, volvo 240tic 1981 el noe slikt. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Hva slags grunnings middel og rustfjerningsmiddel bruker du? Har sett med ut div. ting på torshov som jeg skal handle meg. Bilen min trengs en lakkering den også, grunnet to stygge riper på begge dørene på høyre siden. Lenke til kommentar
aremme Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hva slags grunnings middel og rustfjerningsmiddel bruker du? Har sett med ut div. ting på torshov som jeg skal handle meg. Bilen min trengs en lakkering den også, grunnet to stygge riper på begge dørene på høyre siden. 6026026[/snapback] eg slipte heilt på stålet også hadde eg på zink spray, også sparkla eg over så en ikkje ser fordjupningane etter der eg slipte Er vell bare ei grunning eller er det fleire typer eg veit ikkje Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Ok, vet ikke om skal få noen til å rustsveise det jeg har på hjulbuen bak eller om jeg skal pusse det ned. Må jo uansett sveise igjen det lille hulle i enne hjulbrønnen. Skal få taki meg noe tectyl på boks og pusse på begge brønnene og ha på litt tectyl der. Har jo sett med ut noen produkter hos torshov med husker ikke hva de heter. Må vel sparke litt på noen hakk som jeg har fått på låsen på bagasjen. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Må skifte hele den ene hjulbua jeg.. så hvis du slepper unna med pussing, så er det jo bare fint Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ble litt lei med dag jeg fant et større hull innenfor hjulebuen mot baksettene ved hjørnet mot skjermen. Er vel på noen cm den Må vel få noen til å rustsveise det før det blir for ille. Så en annen nyhet kan få skiftet demperne og fjærene helt gratis av en kompis som hadde handlet seg utstyr i går, samt skifte v.styreledd da det er slakk i den. Kanskje jeg får taki med en billig og ny gr.A vinge også. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ble litt lei med dag jeg fant et større hull innenfor hjulebuen mot baksettene ved hjørnet mot skjermen. Er vel på noen cm den Må vel få noen til å rustsveise det før det blir for ille. Så en annen nyhet kan få skiftet demperne og fjærene helt gratis av en kompis som hadde handlet seg utstyr i går, samt skifte v.styreledd da det er slakk i den. Kanskje jeg får taki med en billig og ny gr.A vinge også. 6039166[/snapback] Denne her fant jeg i fjor.. Veldig hyggelig.. Fikk fiksa det i vinter gudskjelov. Men redd for at det samme har begynt å skje på andre siden og nå.. Men supert med demperne og fjærene da.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Rusta er noe dritt altså. Skal muligens høre med en kompis av en kompis som driver med Volvo, han har forresten en meget nydelig Volvo 245 som er merket "by Bertone" på sidene foran om han kan ta rusta mi for en billig penge. Eller så må jeg ta få et verksted til å gjøre det. Blir vel forgasser skifte i helga regner jeg med. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 245 kom da aldri som noen Bertone-modell... Da har han bare tatt merkene fra en 262C eller 780.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 245 kom da aldri som noen Bertone-modell... Da har han bare tatt merkene fra en 262C eller 780.. 6040021[/snapback] Regner med nok med det ja. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 På tide med en liten oppdatering mens jeg kan det. Skulle skifte forgasser sist, men den passet visst ikke. Det var noe som var på feil side iforhold til den som sitter der nå. Så har jeg handlet meg nye LEsjøfors senkefjære. Så blir det vel en bestillings hos Nardo bil til uka som kommer. Samt meldt meg inn i Volvoklubben trøndelag, rabattordningene der kommer tilgode for en fattig lærling som meg. Noen bilder: Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Hehe... Endelig skiltplate ja! Men mangler de to svarte vinklene som skal settes i de to sporene der.. for å få det til å gå i linje med midten på lampene.. kan sikkert bruke el-teip.. Men jeg kjøpte jo orginalt fra Volvo, så jeg fikk med de jeg og akkurat samme Haynes-bok som meg.. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Ser jeg SC skilter, og at blien er levert av Laastad & Co? Er du fra Haugesundsområdet? Eller bilen? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Zyrex: Ble ganske pen bak når plata kom, må få taki meg lys i midten bak også etter hvert. kezoom: Bilen kjøpte jeg av en i Bergen som visst var sønnen av en som jobbet i Laastad & Co. Er fra Trondheim selv. Planene framover nå er å få skiftet forgasseren, sette på nye fjærene, nye dempere, nye støtdempertopp, støvmansjetter, ta olje skift + filter, bytte luftfilter og muligens skifte henglsene på førerdøra. Så må jeg ta meg råd til å få sveiset igjen to hull som jeg har på bilen. Så skal jeg begynne å legge av noen tusen i mnd såfremt det lar seg gjøres til nye motor og 17" Eiker felger til neste sommersesong Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Bare lurer på noe ang. rustfjerningsmiddel og grunning. Funker Corrostabil rust stopp, er noe oljebasert grunningsmiddel. Eller funker det å bruke noe som heter Brunox. Til sparkel,funker Presto da? Er to typer: -Glassfibersparkel for rep.av rustskader eller hull -Finsparkel gir tett og porefri overfalte før lakkering. Hvilken skal jeg bruke? Til motorolje så fører Torshov Valvoline bil olje. Er det bra? Til lakkering sånn midlertidig til jeg får råd til skikkelig lakkering så har jo Torshov Dupli color, går det bra. Blir det pent? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Lite som skjer med bilen nå for tiden, jobber en del. Prøvde Eiker felgene til en kompis her om dagen også. Skal begynne med rust fjerning o.l neste mnd da jeg skal sørover til min familie. Da kommer det sikker mer bilder etter hvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg