Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 -83

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje på tide med en lite update da. Skal ut om en times tid å handle meg oransje pærer så skal jeg til en fyr for å få lånt meg glass. Han har bestill nye glass til meg til 87,-/stk :D Bare jeg ikke støtter på politiet når jeg kjører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide med en liten update da. Har "mye" problemer med motoren min. Den dør bare ut så uten videre. Må bruke 5-10 min på å starte bilen når jeg har latt den stå når jeg har slått av motoren. Mulig det er forgasseren som må skiftes. Den kommer ut mye svart røyk fra eksosen og det lukter bensin. Skal sette den inn på verksted på torsdagen. Blir det ikke orden nå så skifter jeg demperne og fjæren og selger bilen, har nesten ikke råd til noe bortsett fra å fikse på bilen hele tiden.

Lenke til kommentar
På tide med en liten update da. Har "mye" problemer med motoren min. Den dør bare ut så uten videre. Må bruke 5-10 min på å starte bilen når jeg har latt den stå når jeg har slått av motoren. Mulig det er forgasseren som må skiftes. Den kommer ut mye svart røyk fra eksosen og det lukter bensin. Skal sette den inn på verksted på torsdagen. Blir det ikke orden nå så skifter jeg demperne og fjæren og selger bilen, har nesten ikke råd til noe bortsett fra å fikse på bilen hele tiden.

5979743[/snapback]

høres ikke bra ut det nei.. Vil ikke at du skal selge bilen!!

Du kjenner ingen som har litt peiling på motorer? Sku så gjerne ha hjulpet, men dette har jeg ingen kunnskap om selv.

Sikker på at tenninga er riktig? Jeg hadde som sagt 30 graders ettertenning på min en stund, da var den tungstarta og gikk røyk en del..

Hva slags bensin fyller du? Min gikk til helvete når jeg brukte 98 oktan pluss blyerstatning, så jeg slutta med blyerstatninga og alt bra supert.. trenger ikke blyerstatning tross alt.

Lenke til kommentar

5979743[/snapback]

høres ikke bra ut det nei.. Vil ikke at du skal selge bilen!!

Du kjenner ingen som har litt peiling på motorer? Sku så gjerne ha hjulpet, men dette har jeg ingen kunnskap om selv.

Sikker på at tenninga er riktig? Jeg hadde som sagt 30 graders ettertenning på min en stund, da var den tungstarta og gikk røyk en del..

Hva slags bensin fyller du? Min gikk til helvete når jeg brukte 98 oktan pluss blyerstatning, så jeg slutta med blyerstatninga og alt bra supert.. trenger ikke blyerstatning tross alt.

5979911[/snapback]

tenninga var det som slo meg med engang oxo. får jo tydeligvis bensin nok. detta er nok en liten feil skal du se....

Lenke til kommentar
Tenninga ble justert sist den var på verksted. Jeg fyller som det står anbefallt i manuelen til bilen, 98 oktan? Kjenner dessverre ingen som har tid:(

5984061[/snapback]

Den skal ha 98 Oktan ja.. Helt med bly, i følge manualen, men det trengs i relaliteten ikke lenger.. Så det tenker du ikke på.

Men ok, tenninga er justert.. Hmm.. Merkelig.

Ta deg en helgetur til Hadeland, så skal mekanikern min fikse den for 200,-

Lenke til kommentar

Hehe, tar ikke sjangsen på langtur nå nei. Bilen bruker sykt mye bensin også. Fylte 3/4 på søndagen og på to dager er det igjen mellom 1/4 og 2/4, kjører kun til og fra jobb med 2,5 mil en vei. Langkjøring vel og merke. Så lyser varsellampe for lyspærer av og til også, blinker osv. Men alle lysene virker:s Merkelig bil jeg har:(

Men går det bra om jeg fyller 95?

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Hehe, tar ikke sjangsen på langtur nå nei. Bilen bruker sykt mye bensin også. Fylte 3/4 på søndagen og på to dager er det igjen mellom 1/4 og 2/4, kjører kun til og fra jobb med 2,5 mil en vei. Langkjøring vel og merke. Så lyser varsellampe for lyspærer av og til også, blinker osv. Men alle lysene virker:s Merkelig bil jeg har:(

Men går det bra om jeg fyller 95?

5989811[/snapback]

Det går bra å fylle 95, men du vil få feil tenningstidspunkt (fortenning), og den vil gå magrere.. Samt at den vil bruke mer bensin, siden det er mindre energi i 95.. (sikkert ikke merkbart, men det er teorien)

Lenke til kommentar
Problemet visste seg å være forgasseren som er sliten og trenger å skiftes ut. Håper bare en beskjent av meg får taki en eller så må jeg på huggern.

6003981[/snapback]

Aha, skjønner.. Men synes det er merkelig at den allerede er det.. Den har jo ikke gått langt i det hele tatt!

Min som har gått 330.000 er fremdeles i topp stand :dontgetit:

Sikkert vært dårlig med olje-påfylling.. Men gulkork-gassere burde det ikke være så vanskelig å få tak i..

Lenke til kommentar

Ja, merkelig saker det der. Tja, kan jo være olja. Regner med at du mener forgasser olje? Den er jo mer enn full nok den sist jeg tok en titt og det var senest for noen dager siden. Er det samme hvilken forgasser jeg bruker eller må det være en Stromberg? Hvilken typer er best som tåler mer?

Lenke til kommentar

gulkork-gassern du har nå er den beste.. Gassern på K-motoren passer uansett ikke.. Utenom det, kan du bygge om til andre gassere ja, men ingenting er jo plug-on da.. Så er best å gå for den du har nå, Stromberg/Pierburg.. Samme som meg ihverttfall, men husker ikke navnet :p Fyr på dobble webbere, så får du litt mer effekt :p

Menne, du må ikke fylle for mye forgasserolje da.. det er en liten tapp, som marker MAX.. Du skal/burde ikke fylle over der! Skal være på høyresiden rett innenfor og nedenfor hullet..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
gulkork-gassern du har nå er den beste.. Gassern på K-motoren passer uansett ikke.. Utenom det, kan du bygge om til andre gassere ja, men ingenting er jo plug-on da.. Så er best å gå for den du har nå, Stromberg/Pierburg.. Samme som meg ihverttfall, men husker ikke navnet :p Fyr på dobble webbere, så får du litt mer effekt :p

Menne, du må ikke fylle for mye forgasserolje da.. det er en liten tapp, som marker MAX.. Du skal/burde ikke fylle over der! Skal være på høyresiden rett innenfor og nedenfor hullet..

6006031[/snapback]

Hehe, dobble webbere ja. Men da blir jo bensinforbruket deretter også da. Skal se når jeg henter bilen på tirsdagen, rakk det ikke i går, om hvor mye gasser olje det er nedi.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...