Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 -83

Zemeckis

Anbefalte innlegg

er helt enig med deg. det var eikerkopier jeg kjøpte oxo, det volvo/eiker merket er det null prob å bytte ut da...=) liker ikke den vingen din jeg, men ellers ser bilen veldig strøken ut til å være så gammel.. hvor mye måtte du ut med for den?

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke er noe fan av vinge på 240, så skal jeg innrømme at den som står på ikke er så ille. 850-vinge ser heller ikke så verst ut, men det jeg synes er det peneste når man først skal ha vinge, er gruppe A-vingen. Men såklart, din bil, din smak. :p

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
begynner å bli sjeldent å få tak i strøkne ja, og dem vet som regel hva dem er verdt..

5670930[/snapback]

Nemlig! Så det blir vel bare å få taki noe stillig på Thorsov eller noe :p

Satte igjen goførti`n min igjen på verksted for å justere tenninga og få justert CO. Så får håpe at kaklinga er borte da. Må sannsynligvis skifte noen foringer i forstillinga tror jeg det var. Så håper at alt er i orden igjen, sånn at jeg kan bruke litt tid på å fjerna rusta som er på hjulbuene min :cry:

Lenke til kommentar

UPDATE

Har nå hentet bilen fra verksted for skifting av stift og kondensator og fått justert kamvinkel, tenninstidspunkt og CO. Men så trodde jeg at det var noen foringer som skulle skiftes, men det viser seg at begge senkefjærene(Lesjøfors) er knekt pluss at det er ulyd i begge støttdemperne og topplagring. Blir vel bare å sette bilen i garasjen å la den stå til jeg får lønning :(

Lenke til kommentar
Selv om jeg ikke er noe fan av vinge på 240, så skal jeg innrømme at den som står på ikke er så ille. 850-vinge ser heller ikke så verst ut, men det jeg synes er det peneste når man først skal ha vinge, er gruppe A-vingen. Men såklart, din bil, din smak. :p

5663688[/snapback]

Er jo en orginal 240-vinge som sitter på, så ikke rart at den er pen på bilen ;)

Synd med alle "feila", Kenneth.. Men nå blir jo bilen i skikkelig stand, selv om dette er surt etter bare en uke..

Tenk på meg, totalvraka bilen min etter 1 mnd! det ble enda dyrere... hehe..

Lenke til kommentar

5663688[/snapback]

Er jo en orginal 240-vinge som sitter på, så ikke rart at den er pen på bilen ;)

Synd med alle "feila", Kenneth.. Men nå blir jo bilen i skikkelig stand, selv om dette er surt etter bare en uke..

Tenk på meg, totalvraka bilen min etter 1 mnd! det ble enda dyrere... hehe..

5687084[/snapback]

Jo, sant det da. Blir vel å få taki noe gass dempere hos BCB og sikkert nytt senkesett fra Lesjøfors.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

kjente plutselig igjen bilen... La merke til den på atodb pga at den var svart imellom baklyktene.. blir litt sprekere med sommerfelga på.

Er det no rare farger på grillen din, el var det bare no bildekrøll?

post-91628-1142092026_thumb.jpg

Endret av kentsor
Lenke til kommentar

De felgene som er på bildet du viser til fulgte ikke med. Da måtte jeg ut med 9-10000kr mer, noe jeg ikke hadde råd til. Det er nok bilder som gjør at fargen på grillen er litt rar. Er 1000-metere inni grillen. Bare gleder meg til sommeren kommer, da skal jeg få fjerne litt rust og lakkere grillen og det svarte som er ovenfor frontlyktene.

Samt at bilen kommer til å få orginal fjærer igjen iom at det blir så utrolig dyrt jeg skal senke den igjen når det gamle er skiftet ut og må igjennom forstillingskontroll og biltlsynet skal gjøre sitt.

Det som er viktig for meg nå er at bilden er kjørbar, så får jeg heller spare opp til senkefjærer og koni dempere til slutten av sommerferien eller noe.

Lenke til kommentar
De felgene som er på bildet du viser til fulgte ikke med. Da måtte jeg ut med 9-10000kr mer, noe jeg ikke hadde råd til. Det er nok bilder som gjør at fargen på grillen er litt rar. Er 1000-metere inni grillen. Bare gleder meg til sommeren kommer, da skal jeg få fjerne litt rust og lakkere grillen og det svarte som er ovenfor frontlyktene.

Samt at bilen kommer til å få orginal fjærer igjen iom at det blir så utrolig dyrt jeg skal senke den igjen når det gamle er skiftet ut og må igjennom forstillingskontroll og biltlsynet skal gjøre sitt.

Det som er viktig for meg nå er at bilden er kjørbar, så får jeg heller spare opp til senkefjærer og koni dempere til slutten av sommerferien eller noe.

5737030[/snapback]

oki, det var synd. for dem mk18 felga til jp er råtøffe. får 40mm senkesett til 1200kr fra lesjøfors da..og da trenger du ikke noen spesielle dempere. kjører med lesjøfors og gassdempere fra monroe på min...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
En orginal 240 er det peneste :)

5748.jpg

5819343[/snapback]

vet du hvem som eier den bilen? sinnsykt blank den bilen ass. sett den på vei innoverer til byen om morgenen. Tidlig ute med sommerfelga var han oxo, noe han sikkert angra på idag tidlig.

"Synd det som har skjedd, Kenneth! Fader ass, håper du finner ut hvem det er egentlig.."

hva har skjedd?

Lenke til kommentar

Siterer Kenneth jeg, siden han er offline:

Ny uke og nye muligheter og jeg skulle kjøre til jobben og oppdaget at noen jævler har tatt hviteblinkers lyktene mine og pærene foran. Garantert noen som har bestilt det, de så vel at jeg har det på bilen og funnet ut hvor jeg bodde eventuelt hvor bilen sto hen. Så om det er noen i Trondheims området som vet av noen som plutselig har fått seg hviteblinkers foran så si fra. Faktisk så var den enne lykte fått seg en skadde(høyreside om du sitter i bilen) før noen rappet de.

Se bilder her:

Photo-0017.jpg

Photo-0016.jpg

Merkelig at de ikke tok pærene øverst med det samme:S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...