Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 -83

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått taki meg en Volvo 240 som jeg har drømt om lenge. Men får ikke hentet den før 20.februar pga økonomien, så det var helt greit for selger at jeg henter den da. Så her kommer det bilder og litt specs om bilen.

Specs:

- 83-modell

- Gått 172tusen km

- B23A motor

- Original Volvo bakvinge

- Originale Volvo instrument (utetemp.måler, vakummeter, oljetrykkmåler, voltmeter, turteller, klokke)

- Enforcer alarm, med trådløs sentrallås

- Elektrisk bagasjeromsåpner fra sentrallås

- 2 x Originale Volvo El vinduer

- Sport ratt

- Clarion CD/Radio

- Servostyring

- Hengerfeste

- Lakkerte 86mod speil med varme

- Skinntrekk til girspake

- 1000-meter lykter i grillen

- Rullegardin bak

Framstår som strøken.

Pris: 19tusen kr må jeg betale for den.

Bilder:

83-Volvo2405.jpg

83-Volvo2403.jpg

83-Volvo2401.jpg

83-Volvo240.jpg

83-Volvo2404.jpg

83-Volvo2408.jpg

83-Volvo2406.jpg

83-Volvo2402.jpg

Kommer med flere bilder etter hvert som det blir litt forandringer på bilen, som senking, felger og eksos.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usedvanlig velholdt 240! :love: Denne var fin!! Pluss for originale volvo målere i dashbordet... Så vidt jeg vet så er det en 2.3 liter med enkel forgasser (112Hk/185Nm)? Er nysgjerrig på bensinforbruket til denne...

Litt senking og fine felger med kant på så er du i mål!

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Har enten lyst på Polaris eller Eiker felger. Men må jo ha dekk utenom også. Kan du anbefalle en dekktype som er gode med ikke altfor dyre. Ang. senkesett, er det bare fjæra som byttes eller må dempere også byttes ut for å få maksimalt utnyttelse? Er helt grønn på slikt:p

Ang. looken jeg vil ha på bilen, så blir det nok stilfult,senket og sota ruter, men ikke for mye sota. Ellers så skal utseende på bilen være som den er.

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Har enten lyst på Polaris eller Eiker felger. Men må jo ha dekk utenom også. Kan du anbefalle en dekktype som er gode med ikke altfor dyre. Ang. senkesett, er det bare fjæra som byttes eller må dempere også byttes ut for å få maksimalt utnyttelse? Er helt grønn på slikt:p

5442675[/snapback]

Er sikkert bare fjærene som byttes i 40 mm settet siden det er så billig (998,-) Det gjør du fort hjemme i garasjen hvis du har fjærklemme selv.

Eiker sin felg er kopi av Volvo Polaris felg bare med bredere kant, hvis du kontakter Eiker motorsport (Tlf: +47 32 25 06 00 - Fax: +47 32 25 06 01 - Ordre: [email protected]) så kan de sikkert gi deg en komplett pakke til en bedre pris! En kompis av meg fikk dekkene billigere når han bestilte de i en komplett pakke med felger... :thumbup:

Ang. looken jeg vil ha på bilen, så blir det nok stilfult,senket og sota ruter, men ikke for mye sota. Ellers så skal utseende på bilen være som den er.

5442675[/snapback]

Lett tonede ruter er finest, akkurat passe så man kun ser siluetten av den som sitter inni bilen, men ikke hvem det er! Dette bør du få gjort hos et firma som gjør det profesjonelt... koster som regel ikke mer en 5-600,- per rute!

Å så må du ha markeringslys! :love:

Forslag til frontspoiler: http://www.bilogmc.com/productview/145249/

EDIT: la ut feil link

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Har funnet senkesett pakke hos BCB.no, men fire fjærer, papirer(TUV håper jeg) og gule koni støtdempere til 7000kr inkl. mva. Sendte mail til Eikershop nå og spurte de om tilbud på komplett pakke.

Ja, rutene mine skal være som de sier. Hva mener du med markeringslys?

Denne takvingen var fin, men lurer på hvordan det vil passe sammens med vingen som sitter på bagasjelukka?

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar
Har funnet senkesett pakke hos BCB.no, men fire fjærer, papirer(TUV håper jeg) og gule koni støtdempere til 7000kr inkl. mva. Sendte mail til Eikershop nå og spurte de om tilbud på komplett pakke.

Ja, rutene mine skal være som de sier. Hva mener du med markeringslys?

Denne takvingen var fin, men lurer på hvordan det vil passe sammens med vingen som sitter på bagasjelukka?

5442802[/snapback]

Det senkesettet på Bcb.no så bra ut, og du får med TUV papirer på de...Siden du bytter ut demperene kan du også få godkjent bilen med litt lavere senking enn 40mm.

Tror ikke det skal bli stygt med den takvingen i tillegg til vingen på koffertlokket.

Sidemarkeringslys er lys som man har montert nært bakken på sidene av frontspoileren og bakspoileren. Som regel så bruker folk å montere gule/oransje på volvo. Dette har nesten alle Volvo'ene som råner på Finnsnes montert så det er et vanlig syn her! :!:

Eksempel:

post-46403-1137344022_thumb.jpg

post-46403-1137344040_thumb.jpg

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Nei, nei!

Hold bilen original!

5443476[/snapback]

Det holder jeg jaggu med deg i.

Drive å ødelegge en så fin bil med alt annet dritt som Eiker har.

Hvis du absolutt skal kjøpe nye felger, velf Volvo Polaris, ikke Eiker kopi. Og kjøp heller ett originalt Volvo sportsratt!

Lenke til kommentar
Det holder jeg jaggu med deg i.

Drive å ødelegge en så fin bil med alt annet dritt som Eiker har.

Hvis du absolutt skal kjøpe nye felger, velf Volvo Polaris, ikke Eiker kopi. Og kjøp heller ett originalt Volvo sportsratt!

5443592[/snapback]

Det eneste Eiker produktet jeg refererte til var kopien av Volvo Polaris felgene, persnolig synes jeg Eiker sin versjon er mye finere pga at det er bredere kant på de!

Dere kan dømme selv:

Eiker sin versjon (9,5cm)

post-46403-1137352463_thumb.jpg

Originalen

post-46403-1137352520_thumb.jpg

Dessuten synes jeg Volvo 240 ser best ut når den er senket, tonede ruter og kantfelger, har sett mange virkelig stygge stylingsett på Volvo 240 men det håper jeg gutten blir å styre unna...

Her er hva jeg mener er 240 på sitt beste:

post-46403-1137352715_thumb.jpg

post-46403-1137352813_thumb.jpg

post-46403-1137352867_thumb.jpg

post-46403-1137352942_thumb.jpg

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Fordi Eiker er en billig sjappe som selger uoriginal deler. Og du ser at Polaris og Eiker er to forskjellige felger. Skal innrømme jeg er perkesjonist når det gjeldere biler, og Eiker er ikke en del av den planen!

Men har ikke tenkt å diskutere videre i posten til Zemeckis. Siden dette blir way offtopic...

Lenke til kommentar
Fordi Eiker er en billig sjappe som selger uoriginal deler. Og du ser at Polaris og Eiker er to forskjellige felger. Skal innrømme jeg er perkesjonist når det gjeldere biler, og Eiker er ikke en del av den planen!

Men har ikke tenkt å diskutere videre i posten til Zemeckis. Siden dette blir way offtopic...

5443802[/snapback]

At de er billige er nå en ting, men de er ikke så forskjellige annet enn at Eiker felgene har bredere kant.. Var bare et forslag til Zemeckis fordi at de er billige, og i tillegg ser bra ut!

Point taken, vi holder oss til emnet.

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Hva som er best av Polaris og Eiker kan dere ta på PM istedet. Jeg synes begge er stillige og det kommer helt av hva prisen på komplett pakke vil komme på, og dere etter kjøpe det som er billigst selv om det kanskje er litt mer stas å ha felger som det står Volvo i midten.

Ser ikke noe galt i senke bilen, sette på felger og tone rutene. Ødeleger jo ikke utseende på bilen av den grunn. Men når man begynnet med styling av plast, da går det for langt for min del.

Lenke til kommentar

ska du ha skikkelig kant på felga? her er det bredde... ikke så ille pris heller, men kvaliteten vet jeg ikke'no om. http://www.gummihuset.se/ se på felgen som heter super DTM. fås til 240 i dimensjonen 8.5!! x17 fine hva? hva eiker/polaris diskusjonen anngår. bedre å ha eiker felger nå. knuser du en orginalfelg, blir det vanskelig å få tak i en ny. mens eiker er i masseproduksjon. men helt enig i at orginal polaris er penere. egentlig er jo jp's mk18 dem peneste, men dessverre oxo gått ut av produksjon...

anngående plast og styling på 240 så er jo det opp til eget smak og behag. personlig liker jeg og holde det cleant. utseendemessig skal jeg selv holde meg til gruppe a-vinge og felger. :thumbup:

får ikke fram bildene av 240en din jeg..

Endret av kentsor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...