unleashed Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hei.. er det noen av dere her som er litt flinke til og finne ut om at dette hovedkortet støtter min AMD sempron 3000 og om det støtter mine rambrikker: 512 mb pc2300 og 2 x 256mb pc2700 Det hadde vært veldig fint Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Den støtter minnebrikkene dine, men ang. CPU, så står dette på SOYO sin hjemmeside: KT400 Dragon Ultra (Platinum/Black) : Sempron - 2800+** Max støtte er altså en 2800 Sempron ifølge SOYO. ** = 333MHz bus processor. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Et greit sted å finne info. er hovedkort-produsentens hjemmeside. Litt anstrenglese bør man vel greie FØR man roper på hjelp?! Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Sjekk om det finnes nye oppdateringer til bios til kortet.. Støtter sikkert større cpu da.. Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 men går det ann at jeg putter i CPU'n min og oppdatere bios? lr må jeg ha en mindre cpu og oppdatere med? takk for all hjelp sålangt:) Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det skal gå helt fin så lenge hk støtter Sempron - 2800+ ja. Da kjører cpuen som en Sempron - 2800+ helt til du har oppdatert bios. Men pass på at det fins bios oppdateringer som støttder din cpu før du kjøper det da Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Så lenge et Socket A-hovedkort støtter Thoroughbred-prosessorer, som Sempron bygger på, trenger man ikke bry seg om BIOS-versjoner for å få det til å funke. Men det er ikke sikkert hovedkortet klarer å detecte riktig hastighet på prosessoren, så man i verste fall må justere dette selv i BIOS. FSB skal stå på 166MHz, multiplikatoren er det man max får valgt, og vcore skal være på 1,65v. Hvis man derimot får innstallert Windows, og så flashet til nyeste BIOS, vil hovedkortet sannsynligvis gjenkjenne Sempronen med riktig hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå