mbst Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har et lite problem med lyden på PCen. Fra tid til annen kommer det sus/skurring fra høyttalerne. Mistenker kanskje Audigy-driverne, Creative er vel ikke kjent for å ha de aller beste, mest oppdaterte driverne slik jeg har forstått det. Alle plugger er i som de skal. Har følgende: [*]Abit KX7-333R [*]Soundblaster Audigy Player med driverversjon 5.12.1.253 fra soundblaster.com. [*]Klipsch ProMedia 2.1 Hva er / kan være galt :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Via chipset og Creative hovedkort har en lang histore med problmener. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Kan være dårlig jording som er årsaken. For å sjekke dette kan du feste en avisolert ledningsstump til kabinettet og til noe metall i rommet maskinen står i. Det skulle gi en pekepinn på om det er dårlig jord som lager suset. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 00:35, knutivarr skrev:Kan være dårlig jording som er årsaken. For å sjekke dette kan du feste en avisolert ledningsstump til kabinettet og til noe metall i rommet maskinen står i. Det skulle gi en pekepinn på om det er dårlig jord som lager suset. Hvilken pekepinn skal jeg da se etter? Hva vil skje? Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Er skurringen like høy uansett volum? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 Den blir høyere hvis jeg skrur opp lyden når det skurrer. Ulydene kommer også selv om det ikke sendes lyd til høyttalerne (dvs musikk/film/spill/evt annet må ikke avspilles i det gitte øyeblikk for å få ulydene). Men det skurrer/suser ikke på langt nær hele tiden. Kanskje rundt enn en gang i uka. Ser ut til at det er VIA-chipsettet som ikke liker Audigy helt (evt motsatt). Lest om andre med samme problem. Vet altså hvorfor ulydene oppstår. Hva er så løsningen? Har oppdatert mine 4-in-1 drivere, håper det hjelper, andre tips? Lenke til kommentar
IceC00| Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Kan jo være så enkelt som en herpa kabel da. sjekka lydkabelen? prøv å plugg høytalerne i en discman eller.no eventuelt prøv en annen kabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå