m-momr Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 hei, nå har jeg hatt TT bigwater i ca. 1 år snart, og alt ser bra ut. men vann nivået synker med ca 1 cm i måneden kanskje mer, så jeg må etterfylle, er dette normalt, eller er det noe galt her? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Lekker det? Er det åpent system? Var kanskje litt mye til at det bare er slangene som svetter og. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Samme på mitt TT bigwater,Synker ca 1 cm på 1-2 måneder.. Kan ikke se noen lekasje... Har mistanke til pumpa,at det kondenserer fra den en plass..Ikke 100% tett i toppen sikkert. Endret 16. januar 2006 av taz Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Det er nok bare diffusjon gjennom slanger osv. Det er helt normalt. Ser du på væsken når den har sirkulert en stund, ser du også at den blir mørkegrønn. Regner med at dette henger sammen på et vis Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Algene i vannet drikker vel litt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Sjekk pumpa at denne er 100% Tett i toppen. Slangene svetter litt men det burde ikke være såpass mye, men kan nok huske at jeg hadde ca samme problem når jeg brukte TT pumpa. Byttet til Eheim og nå er det nesten ikke merkbart lengre. Lenke til kommentar
TC80 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Mitt system bokstavlig talt slukte vann den første måneden. Men jeg sjekket for lekkasjer (har UV væske i vannet, så det er ekstra lett å se). Alt var knusktørt og fint. Og nå som det har gått over 2måneder, så ser jeg at vannet kanskje har sunket litt, men veldig lite. Begynner liksom å stabilisere seg. Jeg tror det kan være pga mange tomrom i radiator og sånnt. I hvertfall i mitt tilfelle. Har en stor dual 120mm rad. Uansett, med tanke på frykt for lekkasje, så syntes jeg at det nesten er obligatorisk med UV-farge i vannet. Da er man mye tryggere. Men da må man akseptere at slanger, tank, blokker, etc (alt som er gjennomsiktig) blir permanent misfarget. But who cares? Øker sikkerhet + synnsykt stilig Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvis f.eks. slangene utvider seg med tiden vil det se ut som det blir mindre vann i systemet, men det har vel helst noe å si hvis man har noen meter med slange. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ser at tråden er relativt gammel. Jeg har også synkende vannmengde i mitt TT Bigw. system. Derfor har jeg tenkt å bytte ut pumpen. Jeg har allerede montert en ny tank. Jeg vurderer denne pumpen. Spørsmålet er bare hvilke nippler som må kjøpes i tillegg. Slangen er ca. 8mm utvendig og 6mm innvendig. Vil denne passe til trykksiden, og denne passe til sugesiden? Ørjan... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ja det ser ut til å passe det...så vidt jeg husker så er det 5/16" nipler du trenger og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå