Gå til innhold

Prising på Core Duo-CPUer.

ATWindsor

Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax=8000

Foreløpig ser det ut til at prisen vil ligge på ca 4000 for en Core Duo med 2 ghz. Noe jeg synes er litt i overkant, en 3800+ som er ekvivalent i ytelse (sånn ca) koster 2700. Og forskjellen i strømforbrk ser ikke ut til å være såå stor (virker ikke sånn på de målingene jeg har sett ihvertfall). Det gjør ihvertfall CPUen ganske mye mindre aktuell for desktop for min del ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror helt erlig at intel core du banker X2.... den gjør superPI på 29 sec. en 3800+ bruker vel 44 sec eller noe. det som blir litt spennende er om den klokker bra, en slik på 2,7 ghz måtte vel være tingen. har lett etter tester men det er vel enda litt tidlig.

intel core due mot 4400+

5441871[/snapback]

Tester på anandtech tyder på at ytelsen i praksis er så og si lik mellom de to, klokke for klokke.

AtW

Lenke til kommentar
Men det blir vel en kanskje bra oppgradering å kjøpe et Upgrade Kit CT-479 og f.eks. en Intel Core Duo T2500 og kjøre på mitt P4C800-E :hmm:

5441298[/snapback]

Funker det?? tror ikke det... eller tar jeg veldig feil nå... jeg sier nei... :ermm:

her er forskjellen... og en test av ett desktop hk til core duo

http://www.bodnara.co.kr/bbs/?imode=view&D...ry=33&num=55205

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
en 3800+ bruker vel 44 sec eller noe.

Eller noe ? Du er ikke sikker men bruker det som et argument.

5441972[/snapback]

et secund fra eller till......optyen min på 2,0 ghz bruker 44 sec sammen med winchestern. da blr det sånn omentrent det samme siden superPI brujer kun 1 kjærne :p

3800+ i 4M superPI

5442020[/snapback]

Uansett, så er ikke akkurat SuperPI en benchmark som gir et særlig godt bilde av det folk flest bruker en CPU til. Jeg mener fortsatt de to CPUene virker så og si likeverdige klokke for klokke.

AtW

Lenke til kommentar

sant som du sier, blir arti og se når dette er prøvd ut i spill. dro det frem for det er de

eneste benchmarks jeg har sett av den. skal sjekke ut hva anandtech sier :yes:

sorry AtW :blush: skal ikke krangle mere:) må si meg bitte litt skuffa.... hadde trodd at denne her skulle være litt råere enn den er. men som jeg nevnte før, blir spennende og se hva som skjer når man klokker litt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Foreløpig ser det ut til at prisen vil ligge på ca 4000 for en Core Duo med 2 ghz. Noe jeg synes er litt i overkant, en 3800+ som er ekvivalent i ytelse (sånn ca) koster 2700. Og forskjellen i strømforbrk ser ikke ut til å være såå stor (virker ikke sånn på de målingene jeg har sett ihvertfall). Det gjør ihvertfall CPUen ganske mye mindre aktuell for desktop for min del ihvertfall.

AtW

5441230[/snapback]

Jeg *mener* det er mer korrekt å sammenlikne X2 3800 + mot T2400..

Når det gjelder ytelse vil jeg se flere tester enn den testen fra Anandtech du viser til for å komme med noen konklusjon vedrørende ytelser.

Og så vil jeg "ri en kjepphest"...:

Skal du snakke om CPU for desktop (T-serien er laptop-CPU'er).. så må du i det minste la de kjøre på FSB200(800) evt. med lavere MP.. Skal uansett bli spennende så se brukererfaringer fra diverse forum med T2-serien.

Lenke til kommentar

AtW

5441230[/snapback]

Jeg *mener* det er mer korrekt å sammenlikne X2 3800 + mot T2400..

Når det gjelder ytelse vil jeg se flere tester enn den testen fra Anandtech du viser til for å komme med noen konklusjon vedrørende ytelser.

Og så vil jeg "ri en kjepphest"...:

Skal du snakke om CPU for desktop (T-serien er laptop-CPU'er).. så må du i det minste la de kjøre på FSB200(800) evt. med lavere MP.. Skal uansett bli spennende så se brukererfaringer fra diverse forum med T2-serien.

5444477[/snapback]

Ja, du har et poeng i at den ser ut til å gi endel bedre ytelse per krone, så sånn sett er det kanskje bedre å miste noen prosent ytelse(?) istedet for å brenne av 1300 kroner ekstra.

Jeg er forsåvidt enig i at flere tester er på sin plass, men jeg tror ikke det kommer til å endre alt for mye, tidlige tester fra seriøse sites er som oftest relativt pålitelige.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...