melli123 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Heisann alle sammen... I forbindelse med skolen så er jeg nødt til å lese en bok. Den må være skrevet av en norsk forfatter, men jeg aner ikke hva eller hvem jeg skal velge. Noen som har noen tips på noen gode bøker? - Vegard Bøe Melsom Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Les The Cocka Hola Company - skandinavisk misantropi av Abo Rasul (Matias Faldbakken). Beste norske forfatteren på år og dag, og en av de morsomste bøkene du noensinne har lest. Det er ekstremt sjelden at bøker får meg til å le så jeg griner, men denne klarte jobben med glans. Etterpå leser du Macht und Rebel av samme forfatter, den er like god. Edit: Dagbladets anmeldelse av boka. Og her kan du lese første kapittel Endret 15. januar 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Særevne i norsk 3.klasse vg? Eg leste iallefall Agnar Mykle då, men det var litt for lange bøker for meg(kjedelige) Jo Nesbø er krimforfatter(ifølge bokkilden.no er han den mest poulære norske krimforfattern no) Ibsen og Bjørnson er jo norske. Har mangen bra bøker. Bøker har eg ikkje så mykje peiling på, men du burde kanskje spesifere meir så det er letter å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 "Beatles" av Lars Saabye Christensen. Ganske lang, men sykt bra Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Isbilen: Spennede bok hørtes det ut som...kanskje ikke den jeg kommer til å lese denne gangen, men jeg fikk virkelig lyst til å lese den nå... DemonHunter: Mange bra navn der ja. Mulig Jo Nesbø er noe å tenke på. boppe: Den kunne vært noe... Takk for hjelpen dere.... hvis noen andre har noe bra så er det bare å si ifra... Lenke til kommentar
l_o_s_b Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 B. Andreas Bull-Hansen har skreve fleire fantasi bøker. Han har ein serie som er kalt Horngudens tale, der første bok er kalt "Dragens tårer". Han har andre bøker, men eg har berre lest Dragens tårer og det er lenge siden. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ingvar Ambjørnsen har jo Pelle og Proffen-bøkene. Han har også skrevet "Hvite Niggere", noe jeg synes er en meget bra bok. Bull-Hansen er litt tungt å lese synes jeg, ikke er bøkene så veldig handlingsrike heller. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ellers kan du jo lese en hvilken som helst bok av Bjørneboe; "Jonas" er en kjempefin bok om en gutt som sliter med skolen. Dette er en bok alle lærere liker, så du får nok en god del pluss i margen hvis du skriver om den. Trekk også massevis av paraleller til dagens skole, og du er garantert minst en femmer Lenke til kommentar
eught Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det kommer litt an på hva slags bøker du liker. Jeg skrev særemne om science fiction (nei, det er ikke bare ren underholdning med stjernekrig og laserkanoner), og en av bøkene jeg leste var "Bazar" av Tor Åge Bringsværd (som er en av Norges fremste science fiction-forfattere). Den var litt kort (omkring 100 sider), men det var en utrolig artig bok. Skrivemåten er helt annerledes enn noe annet jeg har lest, og det er utrolig mye absurd som skjer. Uansett om du kan få lese den i forbindelse med oppgaven eller ikke, anbefaler jeg deg (og for så vidt alle andre) å lese den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå