ElvisOJ Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Heisann Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en LCD skjerm, da dette er mye greiere å ha med på LAN enn 19" CRT'en min. Den skal for det meste brukes til spill, så er viktig at bildet ikke henger igjen i spillinga Tenkte litt på denne, noen erfaringer? Eller noen som vet om noen andre bra LCD skjermer rundt den prisen? Vil helst ikke gå så langt over 2k. Takker for svar. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ville ha satset på en 19" selv om det er vansklig å få under 2k.. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Hvorfor 19"? tror 17" holder for meg, men 17" LCD ser vel ut som 19" CRTeller tar jeg feil ? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 17" lcd = 19" CRT. 19" LCD = 21" CRT. Sånn røfølig vertfall. En kamerat av meg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308573&cks=PLS denne hvis jeg ikke husker feil, og som jeg forsto på han så det ut som en bra skjerm. Hvis du har mer penger å rute med, så kan du kjøpe Samsung 930BF, med 4 ms og 700:1 kontrast. Hvis du ikke har så mye penger til skjerm, kan du gå ned til 17" og kjøpe Samsung 730BF. Denne koster 2400 ?? og er en "gamer skjerm" ettersom jeg har forstått. Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 17" lcd = 19" CRT. 19" LCD = 21" CRT. Sånn røfølig vertfall. En kamerat av meg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308573&cks=PLS denne hvis jeg ikke husker feil, og som jeg forsto på han så det ut som en bra skjerm. Hvis du har mer penger å rute med, så kan du kjøpe Samsung 930BF, med 4 ms og 700:1 kontrast. Hvis du ikke har så mye penger til skjerm, kan du gå ned til 17" og kjøpe Samsung 730BF. Denne koster 2400 ?? og er en "gamer skjerm" ettersom jeg har forstått. 5443701[/snapback] Takker for bra svar! btw; er det ingen som vet noe om denne her da? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...e=ITS%20TF7005L Var jo veldig billig, så sikkert ikke noe god skjerm i grunn. Den andre skjermen du henviste til hadde 4ms og den fra elkjøp har 12ms. Er det jo lavere ms jo bedre? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 jo lavere ms jo mindre etterslepp.. Kommer godt med om du gamer.. Har selv 19" LCD med 12ms, og er ikke noe problem å game med synes jeg i hvertfall.. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg tror jeg ville holdt meg til de "vanlige" som f.eks SyncMastere og Viewsonic også. Vet ikke hvorfor, men Syncmastere og merker man kjenner fra før pleier å være av bra kvalitet. Men, jeg sier ikke at den Elkjøp skjermen ikke er kvalitet., Lenke til kommentar
ElvisOJ Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Da blir det en ny Samsung 730BF på meg Takk for hjelpen! Endret 16. januar 2006 av vyrm Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bra valg! Håper den blir som du forventer da Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Den er fin den. Men, vet du hva ? jeg vil faktisk påstå at det er verdt de ekstra kronene for å gå opp til 19" Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Heisann Har bestemt meg for å gå til innkjøp av en LCD skjerm, da dette er mye greiere å ha med på LAN enn 19" CRT'en min. Den skal for det meste brukes til spill, så er viktig at bildet ikke henger igjen i spillinga Tenkte litt på denne, noen erfaringer? Eller noen som vet om noen andre bra LCD skjermer rundt den prisen? Vil helst ikke gå så langt over 2k. Takker for svar. 5441107[/snapback] Jeg har selv og kan anbefale en viewsonic vx 912 8ms 19". Denne bruker jeg til film, spilling og skrivebordsbruk. Den er faktisk helt ypperlig til spilling. Den har vært anbefalt på hw.no I mellomklassen går denne for å være en av de absolutt bedre skjermene. Men merk deg, lcd har også sine svake sider i forhold til crt. Mørke kontraster har lett for å bli for mørke. F.eks. En svart dress har lett for å bli helt svart, du vil ikke kunne se mønsteret på dressen like godt som på en crt. Dette har med fargeenhet, lysstyrke, kontrast og baklys å gjøre. Det forbedres med å kjøre opp lystyrken, men det vil aldri bli like bra. Dette har de fått forbedret ganske kraftig med ny lcd teknologi i high end serien, men da må du opp i en helt annen prisklasse. Men disse igjen har en dårligere responstid, man får ikke i pose og sekk dessverre. Det du må være obs på som gjelder lcd skjermer generelt er at de kan ha døde pixler. Det har med at skjermene er vanskelige å produsere. Disse kan variere i farge, størrelse, antall og plassering på skjermen. Produsentene har satt standarder på hvor mange, store, farge, antall, plassering det skal være før du får en ny på garantien. Det som da er verdt å merke seg er at du kan følge kjøpsloven og benytte deg av angrefristen. Anbefaler deg å lese skjermguiden på hw.no Endret 19. januar 2006 av mofopop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå