_mgr_ Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hei jeg lurte på om det er mye arbeid å sette opp internett routing mellom to LAN i Win2K?? Det har seg sånn at jeg har en maskin som fungerer som ISDN router. Jeg lurte på om jeg kan sette opp en maskin til å dele internett som er tilgjengelig på mitt eksisterende nettverk med et annet LAN uten at de skal få tilgang til annet enn internett. I dette tilfellet er det min mor/far som skal ha internett, og jeg vil ikke at de skal ta del ellers i nettverket mitt. Kan jeg gjøre dette med vanlig Windows 2000 professional? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 *host host Linux host host* Det burde være mulig, men hvorvidt du kan få 2K til å firewall vekk slik at de ikke får tilgang til resten av nettet vet jeg ikke.... Smoothwall burde funke greit til dette. Setter opp foreldrene dine i DMZ så vil ikke de få tilgang til Grønt (deg), men grønt vil få tilgang til DMZ; og alle vil få tilgang til rød (internett) Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 hum. et ord "Windows 2000 server" Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-11 16:05, zandzpider skrev:hum. et ord "Windows 2000 server" Er det noe brannmur i 2K som gjør at du kan firewalle mellom nettverkskorta? burde vel egentlig være det, men.... *kjører bare linux, så jeg vet ikke...* Lenke til kommentar
mjol Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 I Windows 2000 Pro. kan du sette opp en enkel "brannmur" ved å legge inn Filter på TCP/IP. Dette gjøres ved å gå inn på TCP/IP Filtering under Avanserte innstillinger i TCP/IP protokollen. Her kan du imidlertid bare sette opp portnumre, dvs. enten tillate all, eller ingen trafikk på valgt port. I Windows 2000 Server har man derimot flere muligheter under RRAS (Routing And Remote Access), her kan man sette opp Input- og Output-filtre som i en hvilken som helst brannmur - basert på IP adresser og porter, slik at man kan tillate noe trafikk til enkelte IP-adresser, men ikke andre osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå