smurfine Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Har satt opp nettverk med en windows 2003 small business server. Brukte ikke exchange server, men nå viser det seg at de vi har installert for vil ha delt kalender osv. i outlook. Det skal jo følge med exchange server på denne serveren. Har aldri gjort dette og lurer på den enkleste måten å sette det opp på. Har lest om det, men får ikke tak i om exchange serveren allerede er installert eller om vi må gjøre det. Hører rykter om noe forestprep man må installere først, men såvidt jeg har forstått installeres denne fra cd? Vet ikke helt hvor vi skal starte. Sånn som det ligger nå er jo outlook installert uavhengig av serveren. Trenger dermed tips for enkleste vei å gjøre dette på. Endret 15. januar 2006 av smurfine Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Har aldri brukt Small business server selv, men vil egnetlig tippe at man fikk velge om man ville ha det installert eller ikke da man installerte OS'et. Har dere ikke noe dokumentasjon som ble laget da det ble installert? Rutiner for installasjon? Når det gjelder forestprep, så pleier Microsoft være ganske grei å med å gjøre når det gjelder slike ting. Windows pleier å be om det den trenger/du får opp valg når du installerer det. Det blir uansett litt søkt om du ikke får noe informasjon av den som har installert serveren om hva som er lagt inn fra før eller ikke. Om du har exchange installert, så vil du kunne se det i menyen, går jeg ut i fra. Det er vel bare å ta en titt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Alt det der skal skje når du kjører dcpromo prossessen... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Så exhcange blir installert når du gjør serveren til en domenekontroller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror det var slikt ja eller så gjør du det via en future innstal etter dcpromoprosessen... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 I såfall må det være noe spesielt med small buisiness server-pakken (som jeg ikke er kjent med). Men det er jo interessant hvis det installeres exchange bare fordi man vil at serveren skal være domenekontroller, uavhengig om man har kjøpt en slik pakkeløsning eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Exchange serveren er med i SMB som standard. Ja SMB er er spesiell på mange måter. Finnes 2 versjoner. Standard og premium.. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ja, jeg er klar over at den er med som standard i pakken, men man burde da likevel fått et valg. Men nok kverrulering fra min side. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Mener bestemt at dcpromo kjøres automatisk ved installasjon av SBS. Etter SBS installasjonen er serveren DC. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Mener bestemt at dcpromo kjøres automatisk ved installasjon av SBS. Etter SBS installasjonen er serveren DC. 5463681[/snapback] UANSETT så må serveren være DC for å installere Exchange... så om den ikke er domenekontroller så må du kjøre dcpromo først.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå