Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har mistet kontakt med ruter.

Anbefalte innlegg

Problemet er at eg ikke får åpna http://192.168.1.1 for å logge meg inn på rutern. På "nettverkstilkoblinger" hadde eg to "lokale" tilkoblinger. En gammel en (for gamle modemet) og en for det nye. Da jeg fikk ruteren satt jeg den opp mot den første tilkoblingen (gamle-modemet).

så da hadde jeg : Lokal Tilkobling (gamle modem)

: Lokal Tilkobling 2 (nye modem)

Da jeg fikk det nye modemet deaktiverte eg det gamle. Og da virket ikke rutern lenger på meg. Så det eg prøvde da var å aktivere det gamle igjen. Da fikk jeg åpne http://192.168.1.1, men problemet var da at eg brukte begge tilkoblingene enda eg bare har 1 modem. Jeg måtte forholde meg til 1 tilkobling så jeg sletta "Lokal Tilkobling" fra nettverkskortet.

så nå sitter eg igjen med : Lokal Tilkobling 2 (nye modem)

Men rutern er fremdeles satt opp til gamle tilkoblingen som er sletta. Dvs. at den fungerer ikke på mitt nye modem. Hva kan eg gjøre for å få den til å virke på mitt nye modem? :/

Ruternavn: 3COM (3CRWE554G72T)

*Beklager hvis det var vanskelig forklart, håper dere forstod det* Takk på forhånd.

Endret av cortec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om du har ett eller to nettverkskort i PCen din.

Om du ser på nettverkstilkoblinger (på kontrollpanel) så har du en liste over alle tilkoblingene.

Muligens står det 1394-Tilkobling (=firewire) og Lokal tilkobling2.

Gå inn på lokal tilkobling2 og se på egenskaper. Har du flere nettverkskort i maskinen så kan du endre kort her.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...