Kadmium Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hallo. I det siste har jeg sett litt på "SMS from PC to mobile phone"-greier, og jeg har funnet programvare som jeg skal benytte, men så leste jeg at man trenger gsm-modem eller lignende, som man plugger inn i mobilen, og usb-inngang i pc'en. Noen som kan fortelle meg hva et gsm-modem er, hvor man kan få kjøpt det og evt, hvordan det fungerer. Har søkt på google, men har ikke funnet noe sted å kjøpe et gsm-modem. Hvis noen kunne gi meg noen svar, hadde jeg blitt kjempeglad. PS: Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, så hvis den ligger i feil kategori er det bare å flytte den. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det enkleste er en mobiltelefon som støtter SMS kommandoer. Mobiltelefonen kobles til pc'n, deretter åpnes det en kommunikasjonsport mot mobilen. Men telefonen må som sagt støtte sms kommandoer. De fleste mobiler kan dette i dag, men du har størst lykke med deg med noen av disse: SE T68(i), SE T610, SE T630, K700, K750(og nyere), Nokia 6210, Nokia 6230(i) Dette sier eg fordi eg har brukt disse telefonene til nettopp det samme. Men skal du bruke det i større skala bør du se på Nokia Dataterminal 30, som er lagd for lignende formål, og kan programmeres med programsnutter(c og java). Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Ok, skjønte ikke så mye av innlegget ditt, pga jeg ikke er så avansert innen mobiltelefoner. Men, jeg har SE k700i. Vet du hva slags ustyr trenger jeg da? Må bare si tusen takk for svar. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Jeg tror kanskje jeg har forstått det nå. Kan jeg bruke en USB-kabel, til å koble mobilen til pc'n? Hvis ja, så vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre. EDIT: Jeg kan vel kanskje bruke en Bluetooth Adapter. Endret 15. januar 2006 av Agressive Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du kan, som eg skrev, bruke k700 ja... da trenger du bare kabelen. Og for å gjøre det lettere for deg selv, ikke bruk blåtann Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Hmm, ok. Er litt forvirret i dag. Men jeg kan altså bruke k700 og USB-kabel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå