Galskap Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Heihei! Har fått et veldig rart problem med varmeapparatet i Golfen. Når den går på tomgang forsvinner varmen etter noen minutter. Men om jeg gir litt gass, si ca 2000rpm, så kommer varmen tilbake etter noen sekunder. Problemet kom etter at jeg fikk justert ned tomgangen til normalt nivå. (ca 900?) Hva kan dette problemet komme av? Tekniske data: Golf2, 1988, 1,8 forgasser. Takker for svar Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Et kjent problem, du har antageligvis luft i systemet, anbefaler at du prøver å få ut lufta ved å klemme på slangene som går til varmeregisteret og slangen som går til radiatoren, husk å ha radiatortroppa av før du begynner, etter hvert som du får ut lufta ut så blir vannnivået i radiatoren og synke og da må du fylle etter med vann, vær nøye så du får ut all lufta. Hadde en Audi 80 med akkurat samme problemet, måtte gjøre denne prosedyren et par ganger i.l av tiden jeg hadde den. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er det veldig kaldt der du er? I såfall er det helt naturlig. På tomgang sirkuleres det lite kjølevæske iom. at vannpumpa er lite effektiv på tomgang. Er det kaldt ute vil det kunne kjøle varmeapparatregistret slik at det ikke varmer betydelig, før du øker turtallet og dermed sirkulasjonen. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er jo ikke akkurat kaldt i bergen og omegn da Problemet er ikke sirkulasjonene eller varmeregisteret men et dårlig designet kjølesystem. første og andre generasjons Golf hadde et kjølesystem som var designet tidlig på 70 tallet og det ble ikke byttet ut før tredjegenerasjonen kom som var en helt ny bil som ikke var basert på en tidligere modell slik golf 2 var. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Er jo ikke akkurat kaldt i bergen og omegn da Det har du sannelig rett i Zandro Er vel ca 6-8 plussgrader her nå. Men skal prøve å "lufte" systemet litt senere i dag, så får vi se om det var det som er problemet Takker for svar Edit: ja Endret 15. januar 2006 av Galskap Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Kjølesystemet er relativt selvluftende på golfen, så om det er luft i systemet ser du det på at det er lite vann i ekspansjonstanken, om du har det. Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Kjølesystemet er relativt selvluftende på golfen, så om det er luft i systemet ser du det på at det er lite vann i ekspansjonstanken, om du har det. 5442118[/snapback] Når jeg tenker meg om er det kanskje litt lite vann i ekspansjonstanken ja. Men siden det aldri ble noe problem med det så har jeg nok bare glemt det. Prøve å etterfylle vann i morgen... Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kjølesystemet er relativt selvluftende på golfen, så om det er luft i systemet ser du det på at det er lite vann i ekspansjonstanken, om du har det. 5442118[/snapback] Når jeg tenker meg om er det kanskje litt lite vann i ekspansjonstanken ja. Men siden det aldri ble noe problem med det så har jeg nok bare glemt det. Prøve å etterfylle vann i morgen... 5445400[/snapback] huske evnt frostveske da... men, dere trenger vel kanskje ikke så mye av det "over there"? Lenke til kommentar
Galskap Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Frostvæske er viktig. Det kom jo tross alt snø i går. Utrolig artig å leke seg på snøen igjen. Misunner dere som har snø hele vinteren... Merker jeg var ute av trening, men det kom seg etterhvert Ellers kan det nevnes at problemet er løst. Det var bare å etterfylle litt vann. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå