Gå til innhold

Hvor feste temp målere?

aCa

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg har kjøpt meg en tempmåler som kan måle temperaturen to steder. Den ene har jeg planer om å feste på CPU'en. Men hvor skal jeg feste den andre? Noen gode forslag? Grafikkort? Hardisker? Hovedkort? Løst i kabinett?

Alltid bare brydd meg om CPU temp...

Hva synes dere er best? Seriøse forslag settes pris på, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig i samme "dilemma" som deg. CPU vet jeg jo temperatur på siden den har innebygd måler. Mulig jeg monterer en sensor der en kort stund for og skjekke om det er noen forskjell. Men jeg tror faktisk jeg skal ha en på hardisk siden den ikke har noen alarmer eller andre ting, bare masse data...

Den andre muligens på GPU. Men akkurat nå har jeg en i kabinett for å skjekke temp der.

Lenke til kommentar

Problemer er jo som sagt det at jeg har egnetlig ikke noe jeg vil måle tempen på bortsett fra CPU. Ja den måles av hovedkort, med siden jeg er lat så passer det bra at den tempen er lett tilgjengelig. Har ikke behov å sette den på grafikkort, fordi jeg hadde egentlig ikke noen planer om å overklokke den. Mulig jeg bare settet den til å måle temp i kassa for å se hvordan efekten av viftene er osv... jaja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...