Gå til innhold

Plagsomt fenomen med mine høyttalere

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

God kveld. Satt nå og hørte på musikk da jeg hørte litt lyd som ikke skulle være der. Det hjalp ikke å sette på mute heller. Lyden er veldig lav (forsvinner om jeg justerer opp lyden på pc-høyttalerene) og høres ut som en russisk radiosending over AM-båndet. Har opplevd slike ting før, at det blir på en måte forstyrrelser noen ganger. Lyden kommer bare i venstre høyttaler :nei:

Lyden varierer også i volum, noen ganger hører jeg den ikke i det heletatt.

Fikk også til å ta opp to eksempler med min überproffe mp3-spiller. NB! Veldig lavt volum, må skrus en del opp.

Noen som vet hva dette kommer av, og hvordan jeg kan fjerne det?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er rart egentlig, har hatt anlegget ganske lenge og aldri lagt merke til det før nå. De snakker tilogmed i munnen på hverandre :D

Lenke til kommentar
Er rart egentlig, har hatt anlegget ganske lenge og aldri lagt merke til det før nå. De snakker tilogmed i munnen på hverandre :D

5440303[/snapback]

har hatt problemet en god stund nå, men det sjker bare på kvelden og jo lavere jeg spiller musikken, jo høyere blir radioen:S skjønner ikke no jeg :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

5440303[/snapback]

har hatt problemet en god stund nå, men det sjker bare på kvelden og jo lavere jeg spiller musikken, jo høyere blir radioen:S skjønner ikke no jeg :no:

5440308[/snapback]

Samme her, er jo "kveld" nå, og jo lavere jeg spiller jo bedre hører jeg det. Men det kommer bare i intervaller, en stund hører jeg ikke noe.

Lenke til kommentar

5440303[/snapback]

5440308[/snapback]

Samme her, er jo "kveld" nå, og jo lavere jeg spiller jo bedre hører jeg det. Men det kommer bare i intervaller, en stund hører jeg ikke noe.

5440311[/snapback]

akuratt nå er det stille, men til vanlig er det rene "holmgang" her hvor jeg hører russiske mennesker som står å babler ikjeften på hverandre!

Endret av si_men
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Humm, se her.

Re: My Logitech X-530's, broken? Hmmmmm

yesss...I have the same problem too. I have a onboard sound card On a gigabyte mainboard Ga7vt-600, and logitech X530! If I turn almost off the sound from the speakers I can hear a noise and at night a russian radio..it sounds incredibile to me because i don't understand why?

Er altså ikke bare oss. *banke opp de ansvarlige i logitech*

Lenke til kommentar
Nei, der tok jeg feil.. Hørtes veldig russisk ut, men det er nok kanskje ukrainsk eller noe. Kanskje fra Balkan? Kommunist propaganda :D

5440326[/snapback]

det er det nye trikste til russerne....de prøver å ta over verden, med sin ekstremt påvirkende prating......OMG!! run 4 yo life :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fant denne her også.

Certain frequencies of radio waves are reflected by the Earth's ionosphere, and night-time changes in the ionosphere can cause those waves to be reflected great distances away from their original point of transmission. What happens is that (usually due to poor grounding) speakers and their wiring act lile an antenna, picking up those stray radio signals.

Så er bare spørsmålet hvordan vi fjerner støyen? Det nevnes noe om jordin og flytting av høyttalerne, men jeg kan jo liksom ikke sette høyttalerne andre steder enn akkurat der jeg vil ha dem.

Lenke til kommentar

Det er jo viden kjent at KGB samarbeider med Logitech og at akkurat det settet ikke var ment for markedet da den inneholder komponenter som kan sammelignes med tyskerne sine Enigma dekodere. Så det er bare å koble på båndopptakeren og sette igang med russisk ordboka, for her er det viktig informasjon på gang.

Men seriøst, når opptrer dette fenomenet? er det når du har spillt noenlunde høyt over tid for så å skru ned lyden? eller kommer det bare av seg selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er jo viden kjent at KGB samarbeider med Logitech og at akkurat det settet ikke var ment for markedet da den inneholder komponenter som kan sammelignes med tyskerne sine Enigma dekodere. Så det er bare å koble på båndopptakeren og sette igang med russisk ordboka, for her er det viktig informasjon på gang.

Men seriøst, når opptrer dette fenomenet? er det når du har spillt noenlunde høyt over tid for så å skru ned lyden? eller kommer det bare av seg selv?

5440375[/snapback]

Har ikke hørt det før nå, men etter det jeg har googla meg fram til og det jeg selv opplevde nå så skjer det på kveldstid pga. endringer i ionosfæren (pga. at solen ikke lager samme refleksjonsegensskaper kanskje?). :hmm:

Lenke til kommentar

5440375[/snapback]

hos meg kommer det som regel av seg selv....tror jeg :hmm:

men kan desverre ikke teste det ut nå....da tipper jeg at familien blir smågærne :p

if ya'll know what i mean!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...