sluggerman Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hei, eg har ei god stund no vore på utkikk etter pc. men no er eg begynt å bli utolmodig! den skal brukast til speling, redigering, film, osv.. KUN pc... eg vurderar: intel pentium d 930, 2 gig ram nVIDIA 7800gt skjermkort ca. 300-400 gig harddisk dvd brennar bra lydkort kan godt overstige 13 000 ein del.. nokre tips?? eg har ikkje så veldi god peiling.. er det vits å gå for dual core prosessor?? kva slags hovudkort?? eg er open for det meste av tilbud!! på forhand TAKK ps: har aldri prøvd sjølvbygging.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Skal det overklokkes? Hva med: Asus A8N32 SLI AMD X2 3800+ Corsair TWINX 2x1GB 2x300GB Seagate 7200.9 7800GT ca. 11000, så kommer lydkort, dvd-brenner og evt. kabinett/psu om du skal ha det og. Om du ikke skal klokke elns. så kan du velge noe billigere ram, og kanksje kjøpe 7800GTX? Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Skal det overklokkes? Hva med: Asus A8N32 SLI AMD X2 3800+ Corsair TWINX 2x1GB 2x300GB Seagate 7200.9 7800GT ca. 11000, så kommer lydkort, dvd-brenner og evt. kabinett/psu om du skal ha det og. Om du ikke skal klokke elns. så kan du velge noe billigere ram, og kanksje kjøpe 7800GTX? 5440263[/snapback] takk for tipset.. eg er usiker på korleis ein overklokkar.. å om det er trygt osv.. men dette då?? hp pc gir mye for pengene men no er prisen oppe på 13 995 på akkurat same maskina... eg lurer på om eg skal vente å sjå om prisen dett ned igjen.. hmm.. eg synst det var et ganske bra tilbud med denprisen dei hadde i starten.. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Aldri, jeg gjentar ALDRI kjøpt slik ferdig PC. Det er rett å slett et helvete å oppgradere. Bygg selv, eller få noen andre til å gjør det for deg. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Aldri, jeg gjentar ALDRI kjøpt slik ferdig PC. Det er rett å slett et helvete å oppgradere. Bygg selv, eller få noen andre til å gjør det for deg. 5440466[/snapback] Ehh.... :!: Hp pcen er like enkel som en selvbygd pc å oppgradere da Utennom at det er litt lite plass i kabinettet da Endret 15. januar 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
kvase Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Skal det overklokkes? Hva med: Asus A8N32 SLI AMD X2 3800+ Corsair TWINX 2x1GB 2x300GB Seagate 7200.9 7800GT ca. 11000, så kommer lydkort, dvd-brenner og evt. kabinett/psu om du skal ha det og. Om du ikke skal klokke elns. så kan du velge noe billigere ram, og kanksje kjøpe 7800GTX? 5440263[/snapback] takk for tipset.. eg er usiker på korleis ein overklokkar.. å om det er trygt osv.. men dette då?? hp pc gir mye for pengene men no er prisen oppe på 13 995 på akkurat same maskina... eg lurer på om eg skal vente å sjå om prisen dett ned igjen.. hmm.. eg synst det var et ganske bra tilbud med denprisen dei hadde i starten.. 5440461[/snapback] denne pc har vert oppe i en tidligere tråd og der fikk den bare gode skusmål Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 spill = AMD 80% av det du bruker pcen til = AMD resten = Pentium Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Aldri, jeg gjentar ALDRI kjøpt slik ferdig PC. Det er rett å slett et helvete å oppgradere. Bygg selv, eller få noen andre til å gjør det for deg. 5440466[/snapback] Ehh.... :!: Hp pcen er like enkel som en selvbygd pc å oppgradere da Utennom at det er litt lite plass i kabinettet da 5441034[/snapback] Uansett, aldri kjøp ferdig PC, hvis du skal game! Da tenker jeg ikke på VoodooPC/AlienWare/Falcon Northwest. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Aldri, jeg gjentar ALDRI kjøpt slik ferdig PC. Det er rett å slett et helvete å oppgradere. Bygg selv, eller få noen andre til å gjør det for deg. 5440466[/snapback] Ehh.... :!: Hp pcen er like enkel som en selvbygd pc å oppgradere da Utennom at det er litt lite plass i kabinettet da 5441034[/snapback] Uansett, aldri kjøp ferdig PC, hvis du skal game! Da tenker jeg ikke på VoodooPC/AlienWare/Falcon Northwest. 5442503[/snapback] kom med en grunn til at man ikke kan game på en pc som er bygd fra fabrikk / webshop da ? Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Opps.. Jaja.. Se under denne posten.... (internett hengte seg opp) Endret 16. januar 2006 av Markaren Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg kjøpte meg ferdigbygd fra webshop.. Digg gamerPC Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg kjøpte meg ferdigbygd fra webshop.. Digg gamerPC 5449193[/snapback] Det er greit, fordi det er laget av de delene som vi vanligsvis kjøper daglig. Men slik som FS, HP. De er laget etter dere spesifiakasjoner, dvs. mindre mulighet for å oppgradere. Uansett, det beste å se på den testet DinSide har vært måned. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Det som er fint med ferdig pcer er att de er testet,og alt fungerer.Brodern har akkuratt samme pc som du linker til Sluggerman,bare han har P4 3.6 og 7800gt.Funker helt greit den.Tror du skal slite med aa bygge samme maskin til den prisen,med samme innmat.De sier det jo selv de som har skrevet stykket ogsaa. Endret 17. januar 2006 av TAS Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte meg ferdigbygd fra webshop.. Digg gamerPC 5449193[/snapback] Det er greit, fordi det er laget av de delene som vi vanligsvis kjøper daglig. Men slik som FS, HP. De er laget etter dere spesifiakasjoner, dvs. mindre mulighet for å oppgradere. Uansett, det beste å se på den testet DinSide har vært måned. 5451053[/snapback] Helt enig Din side testene er veldig gode.. Det var ut i fra oktobertesten deres at jeg bestilte minP Endret 17. januar 2006 av Markaren Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ja.. det irritera meg at eg ikkje bestillte den dataen i oktober!! den va faktisk billigare då! merkli igrunn... men eg får berre smøre meg med tålmodigheit å vente litt.. eg trur den jaffal sk duge svæært te mitt behov!! eg gleda meg stort!! sei gjerne frå viss dokke finne gode prisa på dinna maskina!! de hadde vore kjempebra!! Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg kjøpte meg ferdigbygd fra webshop.. Digg gamerPC 5449193[/snapback] Det er greit, fordi det er laget av de delene som vi vanligsvis kjøper daglig. Men slik som FS, HP. De er laget etter dere spesifiakasjoner, dvs. mindre mulighet for å oppgradere. Uansett, det beste å se på den testet DinSide har vært måned. 5451053[/snapback] kan du legge til en link til den testen du sikta te?? eller var det eg so misforsto ka du meinte med det du skreiv?? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det er greit, fordi det er laget av de delene som vi vanligsvis kjøper daglig. Men slik som FS, HP. De er laget etter dere spesifiakasjoner, dvs. mindre mulighet for å oppgradere. Så når en HP pc har et 7800GTX er det ikke sånn vi vanligvis kjøper ? men et annet et ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 kan du legge til en link til den testen du sikta te?? eller var det eg so misforsto ka du meinte med det du skreiv?? 5453770[/snapback] DineSide gjør en test hver måned av slike ferdig PCer som Komplett, PSData, Netshop har satt sammen. Testene er som regel nokså omfattende, så de kommer ikke med et dårlig valg. Kan være lurt å se på de testene før man kjøper seg ny PC. Den siste teste kan du finne her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=283786 NB! Kommer sikkert en nye test i slutten av Januar. Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 kan du legge til en link til den testen du sikta te?? eller var det eg so misforsto ka du meinte med det du skreiv?? 5453770[/snapback] DineSide gjør en test hver måned av slike ferdig PCer som Komplett, PSData, Netshop har satt sammen. Testene er som regel nokså omfattende, så de kommer ikke med et dårlig valg. Kan være lurt å se på de testene før man kjøper seg ny PC. Den siste teste kan du finne her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=283786 NB! Kommer sikkert en nye test i slutten av Januar. 5456592[/snapback] ja.. den hadde eg sett før.. men då får eg sjå januartesten kanskje... hmm.. Lenke til kommentar
sluggerman Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 hmm.. er det rett at datakjeden.no ikkje sender varene pr post?? at du må hente dei sjølv? i so fall er det litt vanskelig.. hmm... det såg eg ikkje før no.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå