LarZen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Hei allesammen! Jeg har blitt rimelig Mac frelst etter at dama kjøpte seg en lekker 12" iBook G4. Jeg har pc og bruker den til spill. Spiller mye World Of Warcraft bla... Jeg går nå å sikkler voldsomt på en iMac G5 den med en 20" skjerm. Jeg vet at det er begrenset med spill til Mac men det har jo tatt seg litt opp nå har det ikke? Om jeg skulle gå for den så ville jeg ha 1gb ram brikke med da mulighet for å slenge inn 1gb brikke til i fremtiden. Ville også da gå for 256mb på skjermkortet, ville dette bli en bra maskin? Ville en kunne kjørt kraftige spill på den om det dukket noen bra etterhvert? Jeg vet ikke åssn cpu kraften osv er i forhold til en pc. Jeg ville brukt mac¨en til surfing og spille litt på den....spesielt Wow. Er det bare tull å gå fra pc til mac? Er lissom bare dritt lei alt som har med pc å gjøre. Stor stygge maskiner som bråker og windows er et sorgens kapitel i forhold til Mac... Hjelp en stakkars forviret kar. Endret 15. januar 2006 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du spør på et Mac-forum. Forventer du virkelig å få et nøytralt svar? Go ahead. Kjøp. (Merk: Sats på de Intel-baserte.) Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Som sagt, dersom du må spørre så er du allerede for sent ute Det er hauger av folk som har gjort det du tenker på nå (gå fra Windows til OS X), meg selv inkludert, og det er faktisk ikke noe problem. Når det gjelder sammenligningsgrunnlaget så ble jo dette litt enklere i det øyeblikket Apple gikk over til Intel. Jeg kan sikkert late som om det er noen problemer knyttet til en slik overgang, men da må du nesten be meg være litt mer spesifikk Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det eneste du vil savne ved overgangen, er muligens overgangen til annen programvare, som du ikke har på mac, selv om det stort sett finnes alternativer. Samt utvalg av spill, er heller dårlig på mac, men det kommer seg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Det eneste du vil savne ved overgangen, er muligens overgangen til annen programvare, som du ikke har på mac, selv om det stort sett finnes alternativer. Samt utvalg av spill, er heller dårlig på mac, men det kommer seg. 5441682[/snapback] Det med programmer det skal gå bra tror jeg, det er heller det med et litt labert spill tilbud som er litt skummelt. Jeg har Xbox360 og vil nok kjøre di mest heftigeste spillene på denne. Men det kommer altids noe bra på Pc som ikke kommer på konsoll...eller Mac. Får se åssn det blir frammover nå som det er Intel i Mac og ryktet er at det skal bli enklere å få spill over på Mac. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Er du i tvil? Kjøp Mac. Lenke til kommentar
fixxer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg var i stort sett samme situasjon som deg. Jeg byttet for.. ja 2 mnd siden og har ikke angret ett sekund! Spilling gjør jeg på 360'n. Eneste jeg har merket forskjell på byttet er at jeg får gjort mer arbeid. Tenker ikke på å oppdatere addaware/antivirus/nettleser etc osv. Det funker rett og slett. Dessuten får du WOW til Mac tror jeg. Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kjøper du deg en IntelMac vil vel det bli flere spill som er kompatible med den? Hørt rykter om det, noen som kan bekrefte eller avkrefte? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Kjøper du deg en IntelMac vil vel det bli flere spill som er kompatible med den? Hørt rykter om det, noen som kan bekrefte eller avkrefte? 5458413[/snapback] Det vil bli enklere å portere spill over til Mac, men dette er ikke en garanti. Til syvende og sist er det likevel opp til produsentente å utvikle spill som er kompatible med Mac, uansett hvor "enkelt" dette er. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 At de har bytta prosessor har nada med å porte spill å gjøre. Det vil fremdeles være samma dealen, med tanke på at kildekoden skal kunne bygges med et utviklermiljø for Mac, slik som Xcode. Foreløpig er de intel-baserte macene dårligere til spilling, men det jevner seg ut etter hvert. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Regner nok med at det vil komme flere spill til med intelprosessorene, regner med at hastighetene kan nå nesten samme fart som datamaskiner, dog det vil være vanskelig å oppgradere maskinen når ny hw er ønskelig. Men regner med at du vil får returrett på mac'en så om du ikke liker det den har å tilby så kan du sikkert returnere den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå