Makky Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Skal lage en enkel side og trenger bare litt starthjelp, da det jeg spør om sikkert tar noen min å lage for de som kan dette. Vil ha en forside som inneholder en del som ikke forandrer seg, selv om man trykker på en link. Frames <- eller er jeg helt på jordet nå? Vil at det er noen linjer på toppen som er konstant, slik at jeg kan legge inn en logo og noen linker som er synlig hele tiden. Nedenunder vil jeg at selve nettsiden skal vises. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hvilken host bruker du? Du burde vurdere PHP sterkt=P Det er iallefall min favoritt.. Hvis du bruker en host med støtte for PHP så kan jeg hjelpe deg i gang! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Hvilken host bruker du? Du burde vurdere PHP sterkt=P Det er iallefall min favoritt.. Hvis du bruker en host med støtte for PHP så kan jeg hjelpe deg i gang! 5440678[/snapback] Hosten støtter PHP Bruker man vanlig html? Har ikke så mye peiling på dette, er det vanskeligere med php? Endret 15. januar 2006 av Makky Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Frames er en veldig dårlig ide, vet om en god side som omhandler hvorfor men fant den ikke akkurat nå så tok dette fra norsknettskole: Forvirrende Om man ikke holder tungen rett i munnen og gjennomfører frames og linking i frames perfekt, skaper det forvirring for de som bruker siden. Printing Det er ikke mulig å skrive ut et helt frameset, da det å skrive ut et helt frameset ville være å skrive ut tre HTML sider på en gang. Det er mulig å skrive ut en frame i gangen, men er ofte vanskelig pga. løsninger i frames. Om man tror at noen ønsker å skrive ut siden, skal man ikke plassere det i et frameset. Favoritter/bookmarks Det er ikke mulig å linke til en underside i et frameset. Kun hovedfilen vil bli lagt inn i favoritter/bookmarks. Ønsker man å opprette en favoritt på side 11 av et nettsted som bruker frames får man det ikke til, da kun hovedfilen (framesettet) vil bli lagt til i favoritter. Skjulte sikkerhetsproblemer Et problem som er mest aktuelt for sider som driver med salg på Internett. Selv om siden er sikker blir den plassert i et usikkert frameset og resultatet er at sikkerhetssymbolet i nettleseren ikke vises og det kan gjøre at man mister kunder. Siden er likevel sikker, men det kan oppfattes som redusert sikkerhet om man ikke får tilbakemelding fra nettleseren om at siden er sikker. Oppdeling Frames deler inn skjermen i flere deler, og gjør at man får mindre data inn på et område, og det kan skape problemer for brukere som har liten skjerm. Disse kan ende opp med å måtte scrolle mye. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Takk for veldig nyttig info Teddy. Vil gjerne prøve meg på PHP, så hvis noen kan lage grunnoppsettet er jeg takknemlig. Endret 15. januar 2006 av Makky Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Lagre alle filer som PHP=P det er viktig. PM meg for skriptet, har litt dårlig tid nå! Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Er det noen som kunne tenke seg å lage grunnoppsettet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ettersom jeg ikke fikk noen respons på grunnoppsett til PHP, kan noen lage dette grunnoppsettet i HTML? Vet at dette muligens er dårligere, men det er faktisk bedre enn ingenting. Er ikke noen proff side! Takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå