Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp linja mi tar 2sek. ferie annethvert minutt!

Anbefalte innlegg

Har en fryktelig ustabil nettforbindelse.

Symptomene jeg opplever er som følger:

Når jeg spiller et spill online, f.eks. Medal of Honor eller CS, opplever jeg sånn omtrent annethvert minutt at alt henger i ca. 2 sek. Resten av tiden går alt som smurt, og jeg har som regel latency på rundt 20ms. Når alt henger, går fortsatt systemet som normalt, fps tallet vises som normalt varierende, på normalt nivå. Ergo det er sannsynligvis ikke maskinen som er årsaken.

Har opplevd dette problemet siden jeg flyttet hit jeg bor nå, og satte opp mitt aksesspunkt på adsl-forbindelsen til naboen. Dette var i august, og det dreide seg da om en ca 700Kbps linje fra tele2, speedtouch modem, og DLink 2000AP+ aksesspunkt. Etter en omstillingsperiode, er det nå snakk om en 2Mbps linje fra NGT, deres nye speedtouch modem og en 3Com 11g Nitro Router.

Mitt WLAN-adapter er fra MSI, dvs. det fulgte med mitt MSI K8N NEO2 Platinum hovedkort, men driverne angir Ralink Technology, Inc. som produsent av produktet.

Jeg lurer på om mitt WLAN-adapter har skylden, eller om det er noe med utstyret i Sentralen som forårsaker problemet, siden disse to punktene har vært det samme, mens alt annet har blitt byttet og problemet har vedvart.

Alle råd og vink tas imot med hjertelig takk

Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt samme problemet med mitt trådløse nett og erfaringer sier meg at trådløst ikke er noe bra å spille online med. Vet ikke hvorfor det er sånn, men vil tippe at den sender en eller annen form for "kontrollpakker" som blir prioritert fremfor de vanlige pakkene.

Skaff deg kabler gutt ;)

Lenke til kommentar

Om du har NGT har du kanskje samme problem som meg. Får problemer med forbindelsen nøyaktig på sekundet hvert 120 sekund. Vet at DHCP-releasen fra NGT er på nøyaktig 120 sek. så jeg tror at om ruteren logger dette så blir den overbelastet.

Se om ruteren din har en funksjon for å deaktivere logging.

MVH J(/)rn

Lenke til kommentar

Har spilt en del på trådløst. Mye problemer. Deaktiverte WZC, nyeste drivere, kjørt TCP Optimizer, oppdatert FW i aksesspunktet osv. Selv med disse stegene kom jeg til slutt frem til at jeg må kable for å få den ytelsen og påliteligheten jeg trenger i f.eks. BF2.

Nå har jeg kabler og har ikke opplevd noen som helst problemer med forbindelsen. Det trådløse nettverket brukes nå kun av laptopene i sofaen.

Enig med kuroger; Skaff deg kabler!

Lenke til kommentar

Min erfaring med trådløst er bra etter at jeg deaktiverte wzc. Dønn stabilt 1ms til router. Avstanden til router var bare 7M, så det var ikke den største utfordringen for utstyret. Har gått over til kablet nettverk nå. Det er sikrere og raskere enn trådløst uansett ;)

Lenke til kommentar

Ja kabler, er jeg klar over, er helt klart å foretrekke. Saken er den at jeg i leiligheten jeg leier ikke kan få levert adsl-linje, på grunn av kapasiteti sentral. Derfor deler jeg og utleier (som bor én etasje opp) linje. Å levere tilgang til linjen med kabel medfører derfor store inngrep i inventaret, noe som ønskes unngått.

Jeg bruker (selvfølgelig) ikke WZC, har bestilt directional antenna med 6dBi gain, så vi får se om det hjelper noe på signal og forstyrrelse osv.

Har ikke forsøkt å skru av logging, men dette må prøves.

Takk for alle tips! Tar gjerne imot flere.

Jørgen

Lenke til kommentar

For å se hva som foregår med pingen din kan du prøve å pinge routeren litt over tid.

Routerens ip finner du ved å skrive ipconfig i dosvindu og se etter standard gateway.

Så kan du pinge med kommandoen PING <ip til std gateway> -T

Evt: ping vg.no-t

Ping til router bør ligge rundt 1-2ms ved ok forbindelse.

Etter noen minutter vil du se om det er mønster i ping.

Ved wzc feil er det typisk lav ping i ca 1 minutt før den stiger til ca 1000ms og så lav ping 1 minutt igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...