EspenDL Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 nei.. les litt om x64 arkitekturen før du kommenterer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Støttes alle Intel Pentium 4 prosessorer? 5614894[/snapback] Såvidt jeg vet er det bare Pentium 4 6xx som er 64-bitts Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvordan finner jeg ut om min prosessor er 6xx? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Når jeg prøver å installere får jeg opp denne feilmeldingen: This version of Windows cannot be installed on this maskine. Så prosessoren min er nok ikke støttet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvordan finner jeg ut om min prosessor er 6xx? 5615188[/snapback] forhåpentligvis ville du vist at du kjøpte en 64-bits prosessor når du kjøpte den.... enkleste måten å finne ut hva slags prosessor du har er å høyreklikke på "Min Datamaskin" og velge egenskaper. På "Generelt" skal det stå hvilken prosessor du har... Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg kjøpte min PC fra Dell for ca. 2 år siden. Kunne ikke så mye om sånt da. Når jeg så på egenskaper på Min datamaskin stod det bare Pentium 4 jeg var ikke sikker på om det stod alt der. Den støttede prosessoren er jo også Pentium 4. Men da har jeg altså en helt vanlig gammel Pentium 4. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Pentium4 6xx ble lansert i fjor så din to år gamle Dell inneholder nok ikke den. Det er litt synd at Intel prøver å skjule/bagatellisere 64bit-egenskapene ved å gi den det kryptiske dekknavnet EM64T. Hvis de ikke hadde gjort det så hadde det trolig vært enklere å vite om man har en Pentium4 med støtte for 64bit eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå