Caveman79 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg har en stor plagsom nøtt som jeg håper noen kan hjelpe med. Jeg har Adsl fra Telenor. Dette har ALLTID fungert med kabel. Nå har jeg forøkt en del oppkoblinger trådløst og det er her problemene kommer. Problemet er at jeg sitter en stund på nettet, kan vere alt fra 5 min til en halvtime, så faller linken ned. Ingen sider kan vises og all download stopper. Ping er heller ikke mulig. Jeg er så heldig at jeg jobber i en butikk der jeg har anledning og prøve forskjellige hardware boxer. Jeg har forsøkt DLINK DI-514 og DI-924 med routermodem levert fra telenor. Intet bedre. Har også forøkt Speedtouch 585 med innebygget modem og fjernet modemet levert fra Telenor. Laptopen har innebygget wireless kort men har også prøvd PCMCIA. Som nevnt tidligere fungerer det alltid med kabel når jeg går igjennom routerene. Eneste måten og komme på nett igjen er og restarte pc'n. Tilslutt, alle update fra windows og firmware er opptadert av nyeste! Noen som har vert borti lignende? Kona er ikke akkurat begeistret over en 15m kabel liggende og slenge på stua Lenke til kommentar
Mawrick Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Bruker du kryptering?, om du gjør det, har du prøvd en stund uten, noen nettverkskort har problemer med kryptering som gjerne har 64bit eller høyere krypterings nøkkel. Videre ville jeg muligens prøvd å endre kanalene på ruteren, brannmur på pc etc. Er mange ting som kan spille inn her. Lenke til kommentar
Caveman79 Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Takk for raskt svar. Jeg har også prøvd uten kryptering men kanalene har jeg aldri endret. Skal prøve så jeg for se hvor lenge jeg sitter her pålogget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå