Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) .nav { position:absolute; width:130px; height: 545px; z-index:2; left: 12px; top: 211px; padding-left: 5px; padding-top: 5px; } body { a text-decoration:none; :link color:#333333; :visited color:#333333; a:active color:#333333; a:hover { color:#aaaaaa; } .main { position:absolute; left:190px; top:230px; width:380px; height:535px; } .header { position:absolute; left: 0px; top:0px; width:600px; height:220px; } Her er CSS fila. Den bare ble plutselig rar=S Bare se her: sycosis.net Endret 14. januar 2006 av nikkern Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 ehr, hvorfor har du krølleparanteser strødd rundt i hele stilarket? Uten å kommentere din bruk av position: absolute;, er .nav og .header det eneste som er riktig. .main vil i høyden leses av IE, det inni body er heller tvilsomt til og med i IE. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 oops, de i MAIN der var bare for å prøve å fikse det.. de er fjernet nå.. Lenke til kommentar
schjell Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 body {a {text-decoration:none; :link color:#333333; :visited color:#333333; a:active color:#333333; a:hover { color:#aaaaaa; } Du har ikke avsluttet krøllparentesene her.. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Fikset, men ingen forskjell.. Lenke til kommentar
schjell Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Dette her er ikke så vanskelig.. CSS stilen din er ikke så feil, men når du har feil i html koden din så kan det skape problemer. Så på koden bak siden din og ser at du har brukt <html><body></body></html> to ganger i dokumentet ditt.. Det løste ihvertfall opp problemet i dw hos meg.. Så jeg tror du må se over html koden din.. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Sikker? Finner ikke de to ganger jeg=S Lenke til kommentar
schjell Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Ja.. Forsøk å ta vekk det jeg nevnte i den fila du lasta inn i main diven. F.eks. ta det vekk i news2.php. Altså du må ta vekk html og body tagene fra de filene du inkluderer i index fila di. Altså....en liten ting til...glemte å se etter det i sted.. Du bruker php! Da skal du ikke ha med html og body tagene i de filene du inkluderer med mindre du har en hensikt med å ta de med.. Endret 15. januar 2006 av schjell Lenke til kommentar
schjell Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN""http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <body> <h1> <form action="login/admin.php?action=login" method="post"> <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> <tr><td>Brukernavn: </td><td><input name="user" type="text" size="12"></td></tr> <tr><td>Passord: </td><td><input name="pass" type="password" size="12"></td></tr> <tr><td></td><td><input type="submit" value="Login"></td></tr> </table> </form> <p>Du må logge inn!</p> <p style="font-size:10px;margin-top:40px"><i>Powered by <a href="http://mortz.tjokk.net">mortz.tjokk.net</a>!</i></p> </h1> </body> </html> </div> Her ligger en utfordring.. Forsøk å ta vekk doctype, body og html taggene i denne fila som er inkludert her så kanskje det er alt som skal til Grunnen til dette er at du avslutter html og body kodinga før nettleseren kommer til innholdet som du vil presentere.. Endret 15. januar 2006 av schjell Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Fortsatt ikke forandring. I news2.php er det heller ikke <html> og <body> tag.. Lenke til kommentar
schjell Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Det siste innlegget mitt refererte til innloggingsfunksjonen din.. Regner med at du har den funksjonen som en egen inkludert fil.. Sjekk den fila Sorry at jeg ikke er presis i innleggene akkurat nå, men er begynt å bli litt sent Du har rett i at det ikke er noen html og body tagg i news2.php...så det etter at jeg fant ut hvor du faktisk hadde de taggene.. Det var i innloggingsfunksjonen.. Endret 15. januar 2006 av schjell Lenke til kommentar
schjell Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Nå fikk du ryddet opp nok i dokumentet ditt til at jeg fikk redigere css dokumentet direkte i Firefox. Det fikk jeg ikke til i sted og antok at feilen lå ved den inkluderte fila med innloggingsskjemaet. Nå er dette ordnet og jeg fikk opp hele css fila slik at jeg kunne redigere den i firefox noe jeg ikke fikk til i sted. Feilen er ganske enkel.. Du har en liten feil i body classen: Slik skal den være... Legg merke til den ene krøllparentesen er borte.. Du tok bort en i sted, men ikke begge Usikker på om denne formateringen som du har på linkene virker på denne måten. Selv bruker jeg en litt annen kode for det du forsøker her. Men håper det virker body { a text-decoration:none; a:link color:#333333; a:visited color:#333333; a:active color:#333333; a:hover color:#aaaaaa; } Håper dette hjelper Tar kvelden no.. Feilsøking er alltid like gøy Endret 15. januar 2006 av schjell Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Det funka! Nå ser sida akkurat ut som jeg ville at den skulle se ut som=P Du har fikset mange av de tidligere problemene jeg har strevd med også.. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å gå glipp av den der! Takk! Mvh, Niclas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå