MSI P4 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hei! eg har eit problem. og det er at pcen min bruker for mykje størm. så da er mitt spørsmål. skal eg kjøpa ei ny PSU (eks. MIST si nye 600w). eller sette inn ei nummer 2 PSU, som eg har liggande (ei aOpen 250w). kva problem er det realitert med å setta inn PSU nr.2 i ein maskin?( sån bortsett i frå koblinga). har nå ei Fortron/Source 300w forsyning. takker for alle respons på forhand. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Letteste og dyreste: Ny strømforsyning. Vanskligste og billigste: Ekstra strømforsyning. Velg og vrak Så lenge du kobler strømforsyning #2 til "on ledningen" på strømforsyning #1, så skal det ikke bli noen komplikasjoner (Meg bekjent). De fleste kabinetter er jo bare bygget for en strømforsyning, så hvis du har plass til en ekstra, så ser jeg ingenting i veien for det. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Du må jo koble den grønne lederen på 20/24 pins kontakten til jord(svart) for at PSU'n i det hele tatt skal starte så lenge den ikke står i noe HK. Det er ikke noe farlig med det, det eneste forslaget er å ikke ha noen "vitale" deler kobla til den eksterne PSU'n. Sånn tilfelle kortsluttnignen detter ut/svikter. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bare å parallel koble den grønne ledningen på PSU #2 til den grønne på PSU #1. Og paralell koble en av jord ledningene på PSU #2 til PSU #1. Jord er de svarte ledningene. Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Bare å parallel koble den grønne ledningen på PSU #2 til den grønne på PSU #1. Og paralell koble en av jord ledningene på PSU #2 til PSU #1. Jord er de svarte ledningene. 5448829[/snapback] *Ser for meg ny tråd: "Trenger nytt hk etter seriekoblet PSU"* Neida, det skal nok gå bra. Endret 16. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bare å parallel koble den grønne ledningen på PSU #2 til den grønne på PSU #1. Og paralell koble en av jord ledningene på PSU #2 til PSU #1. Jord er de svarte ledningene. 5448829[/snapback] *Ser for meg ny tråd: "Trenger nytt hk etter seriekoblet PSU"* Neida, det skal nok gå bra. 5448831[/snapback] Å, hvorfor det? Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tull, humor, ironi også kalt en spøk! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bra Lurte på om du mente at det ikke funka. For det funka fint hos meg Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bra Lurte på om du mente at det ikke funka. For det funka fint hos meg 5448874[/snapback] Kult... *drømmer* Lenke til kommentar
MSI P4 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 takker for alle svar.. lurer litt på o m psc2 må ha belastning (pære eller liknande) på 3.3v. siden dette ikkje er ein voltstyrke som blir brukt av ting som eg eventulet skal bruke på den (det blir vifter, viftekontrol, og dvd-brenner og cd brenner) er veldigt ute etter fordelen med å bytte.. (må jo være ein grund til at dette er den "vanlige" måten... å det må være meir eller koblinganne.. tros alt, det er lite problem å setta på eit rele som styrer power på psu 2... (lurer også på om eg kan laga ein kobling. som gjer at hk trenger power good fra begge PSUer. selvsagt via eit rele da....) som sagt takker for all respons. å håper på meir:D Lenke til kommentar
MSI P4 Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 hei! har også komt på ein til ting som eg lurer på om har ein efekt. å det er å sette på ein diode på kvar kurs... (for å sleppa tilbakeslag)... vil dette ha nokon betydning?? er ennå sterkt red for å setta inn ei til forsyning. så viss noen har nokon beroliganne ord å komme med, så tar eg det i mot med takk:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå