Clerion Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Kommer rykende fersk fra kinosalen nå. Herre... Jeg satt i 2 timer og 21 minutter med åpen munn for hvert eneste sekund av Narnia; løven, heksa og klesskapet slo meg hardt i magen. Det var et eneste stort gisp . Jeg tror det blir vanskelig for meg å gå til kinosalen herretter uten å bli skuffet over andre filmer. Hva syns dere om filmen? Noen som sitter igjen med samme følelse som meg? And by the way: Terningkast 6 fra meg! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 HAr ikke vært å sett mange filmer du eller? Neida, det var en bra film... det var det absolutt, men ikke blant de beste jeg har sett. Tror fremdeles jeg kan gå med ett smil ut av en kinosal for å si det sånn. For min del var det litt mye science fiction... og jeg likte ikke alle de spørsmålene jeg fikk rundt han professoren, uten å få noensvar lissom. Han hadde slik ett lurt smil Anyway, litt sent å starte "Den store Narnie tråden!" (nesten) tre uker etter premiæren eller? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Bra film synes jeg. Greide til og med å kopiere litt fra Ringenes Herre også.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det var jo også snakk om at det var regisert som en forkynnelse av bibelen, med løven som står opp igjen... jaja, sikkert bare tilfeldigheter Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) C.S. Lewis var kristen ja, og mange religiøse grupper har trykket filmen til sitt bryst (skjønt med tanke på hvor mange "hedenske" figurer det var i den, så kan man begynne å lure på hvorfor) som forkynnende og bibelsk. Regisøren og skuespillerene insisterer selv at det ikke er noe kristent budskap som er poenget iallefall...men hvis materialet de bygger på har det, så er det vel ikke til å unngå at filmen også får ett snev av det. Uansett... Filmen var for kort. De tok seg altfor liten tid! Man fikk aldri noe skikkelig forhold til karakterene. Mulig dette fungerer på barn, men denne filmen har også ett stort voksent publikum, og for meg iallefall så ble det for tynt. Filmen burde vært 3:21 istedet for 2:21 4/6 Endret 14. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg syns filmen hadde for mange logiske brister og barnsligheter at den ikke blir mer enn en påkosta episode av Tøydukke Anna for min del. Lenke til kommentar
Leontodon Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg synes det var en grei film. Var ikke så dårlig som folk skulle ha den til å være. At den var årets film 2005, synes jeg så absolutt ikke men det var grei underholdning. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg mener den absolutt var severdig og historien gjorde stort inntrykk på meg i oppveksten. Litt usikker på hvilken karakter jeg mener den fortjener men noe rundt 7,5/10 kanskje? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 C.S. Lewis var kristen ja, og mange religiøse grupper har trykket filmen til sitt bryst (skjønt med tanke på hvor mange "hedenske" figurer det var i den, så kan man begynne å lure på hvorfor) som forkynnende og bibelsk. Regisøren og skuespillerene insisterer selv at det ikke er noe kristent budskap som er poenget iallefall...men hvis materialet de bygger på har det, så er det vel ikke til å unngå at filmen også får ett snev av det. Uansett... Filmen var for kort. De tok seg altfor liten tid! Man fikk aldri noe skikkelig forhold til karakterene. Mulig dette fungerer på barn, men denne filmen har også ett stort voksent publikum, og for meg iallefall så ble det for tynt. Filmen burde vært 3:21 istedet for 2:21 4/6 5439367[/snapback] Jeg har sett BBC serien om narnia utallige ganger opp igjennom åra. Det kunne ikke falle meg inn at dette var relgiøst for en femmer. Tenkte ikke på det før det ble hypa opp i avisene. Da jeg satt å så på filmen tenkte jeg ikke på det en gang. Det eneste jeg kommer på i ettertid er når aslan dør og gjenoppstår. Når jeg satt å så filmen var det eneste jeg tenkte: "ååå, stakal løve! ÅH! løve fin igjen! Hurra!" Hjernen min kom ikke innom tanken på at dette var relgiøst engang. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg har også sett den gamle serien.. Det værste av alt var at på den kinon jeg var så satt vi midt inni en skokk med barn under 140 som lo fordi de syns figurene så morsomme ut! Blei så sint! Jeg mener at Narnia ikke er en barneserie men folk drar med seg uvitende barn på filmer de ikke skjønner noe av Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Det som ødela hele filmen var den musikken som ble spilt veldig ofte og hvor musikken ble blandet med en merkelig ulyd som ikke passa inn i filmen i det hele tatt... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Slående middels film. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) C.S. Lewis var kristen ja, og mange religiøse grupper har trykket filmen til sitt bryst (skjønt med tanke på hvor mange "hedenske" figurer det var i den, så kan man begynne å lure på hvorfor) som forkynnende og bibelsk. Regisøren og skuespillerene insisterer selv at det ikke er noe kristent budskap som er poenget iallefall...men hvis materialet de bygger på har det, så er det vel ikke til å unngå at filmen også får ett snev av det. Uansett... Filmen var for kort. De tok seg altfor liten tid! Man fikk aldri noe skikkelig forhold til karakterene. Mulig dette fungerer på barn, men denne filmen har også ett stort voksent publikum, og for meg iallefall så ble det for tynt. Filmen burde vært 3:21 istedet for 2:21 4/6 5439367[/snapback] Jeg har sett BBC serien om narnia utallige ganger opp igjennom åra. Det kunne ikke falle meg inn at dette var relgiøst for en femmer. Tenkte ikke på det før det ble hypa opp i avisene. Da jeg satt å så på filmen tenkte jeg ikke på det en gang. Det eneste jeg kommer på i ettertid er når aslan dør og gjenoppstår. Når jeg satt å så filmen var det eneste jeg tenkte: "ååå, stakal løve! ÅH! løve fin igjen! Hurra!" Hjernen min kom ikke innom tanken på at dette var relgiøst engang. 5441599[/snapback] nei, men så kommer dette fra den samme gruppen folk som mente at ringenes herre var en stor homseorgie fordi fordi gandalf ble skutt ut av "tårnet" til Sauruman... Så hvor mye vekt man skal legge på denne gruppen folk er heller usikkert. Endret 15. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 "Vil den fuglen oss noe?" oppsummerer filmen for min del. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 C.S. Lewis var jo en av de største teologene som levde på 1900-tallet, og Narnia bøkene var sterkt påvirket av dette. Narnia serien var jo bare noe av det han skrev. Han er jo også kjent for sine teologiske bøker som fortsatt blir lest av folk verden over. Han var også en av de få teologene som gikk ut i radioen og svarte på spørsmål relatert til kristendommen. Ganske mange trekk i bøkene som viser Lewis' tro godt. Lewis og Tolkien var da kamerater, så ikke så rart hvis ting ligner litt, og Ringenes Herre har jo litt av samme greia. Dør ikke Gandalf og står opp igjen? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Så også filmen i går, og synes den var helt grei. Men synes den var for kort i forhold til hvor god historien egentlig er. (Har lest boka ) Dessuten fikk jeg meg aldri helt til å like de barna, bortsett fra hun lille da. De andre (spesielt Edmund) ble litt for drittunge for meg... Dessuten at han eldste på at par dager går fra uvitende noob, til krigstaktikk ekspert ble for dumt. Terningkast 4 fra meg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 "Vil den fuglen oss noe?" oppsummerer filmen for min del. 5442218[/snapback] Jeg innså nå, i det jeg prøvde å huske om det var en fugl med, at jeg faktisk sovnet under filmen. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Helt grei film.. men jeg synes de forkortet den for mye Liker serien bedre jeg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 "Vil den fuglen oss noe?" oppsummerer filmen for min del. 5442218[/snapback] God sagt! Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Skjønner ikke helt hva slags rolle de 4 barna har. Kan ikke si at de spiller en stor rolle i slaget, kanskje de bare er der for å få opp moralen blant de gode? Alt de har er jo utstyret som de fikk fra nissen, og de har ikke en voldsom effekt spør du meg(under slaget altså) Endret 15. januar 2006 av CurSe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå