Gå til innhold

Sikkerhets-overføring av penger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok! Så det etterpå :p Men jeg lurer på om dette er noe tull eller om det er sant? Han jeg skal kjøpe noe av på eBay.com sa til meg:

"I allways used on deals PayPal but now my PayPal account is currently pending and

unavailable and it will take 2 or 3 weeks until it will work again , so we

will have to find another way to do the transaction. I am thinking about a

Western Union money transfer."

Så sier han:

"Hi there,

Yes, it is a secure method as I am a protected member of eBay. If you

really want to buy i will contact eBay to let them know about the

transaction and they will send you an invoice about how to finish the

deal

with me! You will receive the phone 100% and you will be protected by

eBay

if you lose any money! For that I will only need your username."

Fordi jeg spurte om dette (Western Union money transfer) var en sikker metode og overføre penger fra.

Er det noen som vet noe om det eller har vært borti det?

Takk!

Lenke til kommentar

ALDRI bruk western union eller andre "wire transfer" overføringsmetoder! Det har _INGEN_ sikkerhet, og det er nesten perfekt kjennetegn på svindlere. Ingen seriøse selgere bruker wire transfer overføringer.

- Hold deg til Paypal

- Hold deg til auksjoner som er paypal protected dersom du kjøper dyre greier.

Gjør du det, så har du ræven i behold etterpå selv om du evt. skulle bli svindlet. Det skjedde med meg da jeg bestillte en LCD til over 5000. Heldigvis var jeg lur nok til å holde meg til paypal protected auksjoner slik at Paypal refunderte pengene mine uten å mukke.

Jeg sier det bare... overfører du penger på wire transfer som western union så kan du bare si bye-bye til dem. Hvis du vil kaste bort penger, så synes jeg heller du skal gi dem til meg enn en svindler på Ebay =P

Det han sier er forøvrig bare tull. Paypal protection programmet (som er det eneste Ebay har) dekker BARE Paypal, og sådann kun under visse tilfeller (sørg for å lese reglene for dette før du byr på noe). En wiretransfer vil aldri bli dekket inn uansett hvor mye han så måtte "melde det ifra" til Ebay.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
"I allways used on deals PayPal but now my PayPal account is currently pending and

unavailable and it will take 2 or 3 weeks until it will work again , so we

will have to find another way to do the transaction. I am thinking about a

Western Union money transfer."

5439733[/snapback]

Her må varselklokkene ringe! Dersom der er sant at PayPal-kontoene hans er suspendert (eller hva han nå mener), er det en grunn til det. Styr unna. "Pending" betyr vel noe sånt som "venter på godkjenning". Det tolker jeg som at den er suspendert, siden jeg fikk opprettelse av min konto godkjent på sekundet...

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...