benbeni89 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Hei! Hvis jeg kjøper en ting på f.eks Ebay.com, er det noe jeg kan føre over pengene via nettet med da? Noe lignende som payex og payson og sånt? F.eks hvis jeg skal føre over 180GBP.... Takk! Endret 14. januar 2006 av benbeni Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du var så nærme med de forslagene... ..men riktig svar er: PayPal AKIRA Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jepp. Paypal er tingen. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ok! Så det etterpå Men jeg lurer på om dette er noe tull eller om det er sant? Han jeg skal kjøpe noe av på eBay.com sa til meg: "I allways used on deals PayPal but now my PayPal account is currently pending and unavailable and it will take 2 or 3 weeks until it will work again , so we will have to find another way to do the transaction. I am thinking about a Western Union money transfer." Så sier han: "Hi there, Yes, it is a secure method as I am a protected member of eBay. If you really want to buy i will contact eBay to let them know about the transaction and they will send you an invoice about how to finish the deal with me! You will receive the phone 100% and you will be protected by eBay if you lose any money! For that I will only need your username." Fordi jeg spurte om dette (Western Union money transfer) var en sikker metode og overføre penger fra. Er det noen som vet noe om det eller har vært borti det? Takk! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det høres litt rart ut.... Jeg ville trukket meg. Har de ikke den mobilen du vil ha i Norge? AKIRA Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) ALDRI bruk western union eller andre "wire transfer" overføringsmetoder! Det har _INGEN_ sikkerhet, og det er nesten perfekt kjennetegn på svindlere. Ingen seriøse selgere bruker wire transfer overføringer. - Hold deg til Paypal - Hold deg til auksjoner som er paypal protected dersom du kjøper dyre greier. Gjør du det, så har du ræven i behold etterpå selv om du evt. skulle bli svindlet. Det skjedde med meg da jeg bestillte en LCD til over 5000. Heldigvis var jeg lur nok til å holde meg til paypal protected auksjoner slik at Paypal refunderte pengene mine uten å mukke. Jeg sier det bare... overfører du penger på wire transfer som western union så kan du bare si bye-bye til dem. Hvis du vil kaste bort penger, så synes jeg heller du skal gi dem til meg enn en svindler på Ebay =P Det han sier er forøvrig bare tull. Paypal protection programmet (som er det eneste Ebay har) dekker BARE Paypal, og sådann kun under visse tilfeller (sørg for å lese reglene for dette før du byr på noe). En wiretransfer vil aldri bli dekket inn uansett hvor mye han så måtte "melde det ifra" til Ebay. -Stigma Endret 14. januar 2006 av Stigma Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Ok! Takk for godt svart "Stigma"! Da gjør jeg nok ikke dette! Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Bra. Styr unna. Bruk kun Paypal med mindre du kjenner vedkommende du handler med. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) "I allways used on deals PayPal but now my PayPal account is currently pending and unavailable and it will take 2 or 3 weeks until it will work again , so we will have to find another way to do the transaction. I am thinking about a Western Union money transfer." 5439733[/snapback] Her må varselklokkene ringe! Dersom der er sant at PayPal-kontoene hans er suspendert (eller hva han nå mener), er det en grunn til det. Styr unna. "Pending" betyr vel noe sånt som "venter på godkjenning". Det tolker jeg som at den er suspendert, siden jeg fikk opprettelse av min konto godkjent på sekundet... Endret 15. januar 2006 av perjohan Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Ja...Jeg har sakt til ham at jeg betaler KUN via PayPal! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Hehe. minner meg om denne http://www.zug.com/pranks/powerbook/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå