runela Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg tenkte og kjøpe meg et stereoanlegg til bil. Jeg tenkte og kjøpe en liten sub ikke så mange watt kansje en 10 eller 12 tommer med en 700 til 1100 watt maks effekt og 150 til 350 watt rms. Tenkte på et par 6x9 høytalere på em 230 watt i hatt hylla og to sånne standar høyatalere som er framme i bildøren men de kan vell kansje bare kobles direkte til spileren? Er det nok med en 2 kanals forsterker til dette oppsettet? Og hvor krafti burde forsterkeren være? Skal ikke ha så alvorlig med lyd. Men hadde vært litt kosli og hatt litt lyd sånn at jeg ikke blir så trøt og lei når jeg er ute og kjører avisbud ruta mi Lenke til kommentar
runela Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Nei egentli ikke. Men vil helst ikke bruke mer en 4000 Kr. Lenke til kommentar
runela Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) vis jeg har kjøpt dette settet tror du det har dekt mitt behov? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1540 Hvor mange kanaler trenger jeg på forsterkeren for og ha et par 6x9 og en sub påkolbet på den? Endret 14. januar 2006 av Zx45 Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 vis jeg har kjøpt dette settet tror du det har dekt mitt behov? http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1540 Hvor mange kanaler trenger jeg på forsterkeren for og ha et par 6x9 og en sub påkolbet på den? 5439065[/snapback] Til den bruken og prisen du har beskrevet så er nokk den pakken en grei løsning ja. Fins jo også andre alternativ, men med et så lite busjett så blir valgmulighetene veldigt begrenset Lenke til kommentar
runela Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1542 kjøper lik så godt denne pakken og driter i sub. Tror du det vil bli noe stor forsjel med disse i hatthyllene i stede for 2 6x9 og sub? Kan bare koble de andre to små høytalerne som er framme i cdspilleren ja? Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Blir nokk en grei løsning det også Hvilken spiller har du? Skal se litt på det nå å se om jeg finner et oppsett til 4000 Vet du noe om hvor store høyttalere du har plass til i dørene framme? Endret 14. januar 2006 av Poolish Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Sjekk også www.mds.se - de har ofte billige lagerrensinger og pakker, og sender til norge uten tull... Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) HELIX Dark Blue 4, kr. 2290 en veldigt bra forsterker i forhold til prisen. FOCAL 130CA1 kr. 890 En bra høyttaler til å montere framme i dørene. Nå vet jo ikke jeg hvor store høyttalere du har plass til der. Men det skal ikke være noe problem siden disse høyttalerene kommer i flere størrelser. Hvis du bruker det oppsette som utganspunkt. Da vil du få ganske bra lydkvalitet i forhold til prisen. Hvis du hiver på en grei subb til rundt 1000 kr så vil du få et greit oppsett Du kan jo gjøre det litt enkelt å bruke 1 eller 2 12" Basselement dynaBel - DB 12 Har selv et par av dem liggendes her. Helt greie element. Kansje ikke de som spiller høyest og dypest, men i forhold til pris er lydkvaliteten grei den. Endret 15. januar 2006 av Poolish Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Jeg tenkte og kjøpe meg et stereoanlegg til bil. Jeg tenkte og kjøpe en liten sub ikke så mange watt kansje en 10 eller 12 tommer med en 700 til 1100 watt maks effekt og 150 til 350 watt rms. Tenkte på et par 6x9 høytalere på em 230 watt i hatt hylla og to sånne standar høyatalere som er framme i bildøren men de kan vell kansje bare kobles direkte til spileren? Jeg undres over en ting. Er det ingen som leser trådene her i forumet? Gang på gang sies det at watt overhodet ikke har noen betydning for lyd eller kvalitet. Her er kravene utelukkende basert på effekt. Det blir som å si at jeg vil ha en rød bil fordi de røde bilene er best. Det jeg ville gjort var å kjøpe en 12" sub og et godt frontsett sammen med en 4-kanalers forsterker. Eltek har nok tingene du trenger, innenfor budsjettet ditt. Edit: Gal tegnsetting Endret 15. januar 2006 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå