Gå til innhold

Vil ikke innstallere Windows XP

sycho

Anbefalte innlegg

Pcen min vil ikke innstallere windows xp! Har prøvd uttalige xp cder, men den stopper på samme stedet hver gang. Det er rett etter at den har lastet inn alle drivere, så blir skjermen svart, så skal innstallasjonen komme. Men den stopper der den blir svart. Windows 2000 funker helt fint. (har det nå)

Noen som vet hva problemet er?

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse

Har dette:

HK : DFI Lanparty Ultra UT-D

CPU : AMD64 3200+ Winchester s939

RAM : 1024 Kingston HyperX (2x 512 mb) (2-2-2-5-1)

GFX : Connect3d X800GTO@16 pipes

HDD : 1x40gb, 1x80gb, 1x 160gb

PSU : bZerk 500W

Funker ikke innstallere i windows eller ved boot-up. Har hatt dette problemet siden jeg fikk pcen.

Er innstallasjonsdisken din S-ATA?

Da må du legge inn drivere til den for at du skal kunne innstallere XP.

Jeg har selv bare IDE-disker, men har lest under innstallasjonen at en må laste inn drivere til S-ATA.

Hos meg kan jeg også bare bruke den CD/DCD-rommen som er Master til innstallasjon av operativsystem.

Ikke vet jeg men samme problemet hadde jeg for mange år siden, med den gamle maskinen min. 1800 mhz amd athlon cpu, 256 md sdram pc 133, geforce2 mx 32 mb skjærmkort....osv..

ikke har jeg peiling på akkurtat ektsakt hva som var problemet, men når jeg byttet ut agp kortet med et gammelt pci kort kom den forbi der skjærmen ble svart, dette var jeg nødt til å gjøre hver gang jeg instalerte, kansje et års tid senere da jeg ikke brukte denne maskinen mer fant jeg ut at nå skulle jeg oppdatere bios og da forsvant problemet.....så egentlig er konklusjon at bare prøv å feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...