Gå til innhold

Peiling på Avid Express Pro HD 5?

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk Avid Express Pro HD 5 av en kompis av meg for en liten stund siden.

Nå har det seg sånn at jeg spiller en del cs, så spilte jeg inn en liten film snutt når jeg spilla litt. (jeg lagra formatet i *.avi)

I avid:

Jeg høyreklikker på "SuperBin" trykker import, finner fra fila og trykker og.

Da får jeg bare feilmelding om at Filtypen *.avi ikke støttes. Jeg kan nesten ikke tenkte meg at et så proft program som det ikke støtter avi.

Jeg vet at "Pirates of Carabian" ble redigert i det programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde kanskje spurd i det førre innlegget mitt... Nøyaktig kva format lagra du i? Og kvifor fungerte ikkje konverteringa? Kva feilmelding fekk du?

Det finst andre program, t.d. WinAVI Video Converter, som sikkert vil klare det, men det er ikkje gratis. Eller du kan prøve Stoik Video Converter. Er freeware, og eg fann det på Videohelp, men veit ikkje om det vil fungere...

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Altså, nå har jeg prøvd Canopus og panasonic sine codecer og prøvd å konvertert med ViritualDub. Jeg har også prøvd å konvertert med Stoik Video Converter.

Edit: Det gjikk greit å kovertere med Stoik Vide Converter, men når jeg skal importere til Avid så får jeg denne feilmeldinga:

Feilmeldinga fra Avid:

post-61676-1137329311_thumb.jpg

Feilmeldinga med Panasonic sin codec:

post-61676-1137329333_thumb.jpg

Feilmeldinga med Canopus sin codec:

post-61676-1137329355_thumb.jpg

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Last ned Gspot så finner du forhåpentligvis hvilken codec det er snakk om.

Evnt prøv å søke litt på avid sin webside/bla opp i manualen og se om det står noe om hva for codecer som kan støttes ved import.

Eller siste utvei, ta kontakt med Avid support om du finner ut hvilken codec det er snakk om og den skal være støttet.

Du er heldig som har en kompis som gir bort så dyr software;)

Hva har det å si for deg at Pirates of the carribian ble redigert i software fra Avid...?

Lenke til kommentar
Er programmet dyrt?? :O

Xpress Pro koster rundt 18 000kr. Men Pirates of the Caribbean vart truleg ikkje redigert i det, men andre system frå Avid som koster ein sekssifra sum...

5442640[/snapback]

[oftopic/nysjerrighetsmodus]

Nysjerrig som jeg er søkte jeg på avid, ett eller annet composer system + unity(lagring) så en sekssifra sum er nok ganske bra gjetta :p

Menmen, softwaren er jo vekslepenger sammenliknet med ett par kameraer, lys, studioer og godt betalte skuespillere....(til tider kanskje litt godt betalte...) :cool:

[/oftopic/nysjerrighetsmodus]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...