Irish Coffee Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Litt vanskelig å forklare dette for en amatør, men jeg forsøker. Jeg mener det skal være mulig å gjøre følgende i Photo shop: Etter at man har benyttet lasso tool til å merke et objekt, feks en person i et bilde, ser jeg at jeg har gjort dette litt feil på enkelte steder. Er det mulig "ta tak" i linjen og endre i ettertid uten å begynne på nytt? Dette ville spart meg for mye tid Lenke til kommentar
Pim Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Hei EM Vet ikke om dette hjelper, men øverst til venstre i skjermbildet (rett under menyen) har du lasso-symbolet. Til høyre for dette symbolet har du 4 firkanter som angir hvordan merkingen skal utføres: Ny merking, legge til/trekke fra i forhold til eksisterende merkingen eller beholde overlappingen mellom to merkinger. Håper dette kan hjelpe !? PIMPIM Endret 14. januar 2006 av Pim Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Hei og takk for svar. Det er var ikke det jeg tenkte på, men det vil likevel hjelpe meg mye Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ja, det kan du. La oss si du har markert en sirkel, men langs sirkellinjen har du vært uheldig og laget en bue innover mot sentrum. Når du holder inne Shiftknappen (+) begynner du inne i sirkelen å dra en ny perfekt linje der den skal være, og så går du inn i sirkelen igjen og avslutter der du begynte. Og vips, så har du reparet sirkelen! Bruk Alt-knappen for å trekke ifra (-), dvs hvis du har fått en bulk utover sirkelen. Litt vrient å forklare uten tegning. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du kan bruke Pen tool (tror det er det heter?) og merke av området som en path. Da kan du endre så mye du vil etterpå og underveis. Når du er ferdig går du til Paths-pamnelet og Ctrl-klikker Work Path og så har du path gjort om til maske. Deretter kan du trykke Q (for quick mask) og redifere direkte med svart/hvitt rett i masken med brush eller andre tegneverktey. Du kan også lage nye selections i masken. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Pleier å bruke shift og alt til slikt jeg også På enkelte ting bruker jeg også ferdigdefinerte (fixed size) sirkler/ellipser og firkanter sammen med shift og alt. F.eks. hvis jeg skal markere rundt hodet på en person så kan jeg lage en sirkel som er noe mindre enn hodet -> holder inne shift -> klikker og holder venstre museknapp -> drar sirkelen til kanten av hodet og slipper museknapp og shift. Gjør det samme igjen og plasserer neste sirkel litt litt til siden for den første (med endel overlapping) osv... Er i enkelte tilfeller mer praktisk enn å tegne for hånd. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Eller man kan bruke extract under filter i cs og cs2 ihvertfall. Marker rundt en person m f.eks grønn. fyll området som er markert med malingspann i f.eks blå, klikk ok. Funker noen ganger meget bra, andre ikke. kommer litt an på om det som klippes ut har stor kontrast mot bakgrunn. Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Mange gode tips her. Takk skal dere ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå