filosofix Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har "bridget" netopia-ruteren til NGT videre til min Belkin-ruter, men tror ruteren sliter litt med at DHCP-releasen kun varer i 120 sekunder før den fornyes. Han som står for denne "bridge-guiden" råder til å skru av logging av DHCP-release eller logging generelt for å unngå overload på ruteren. Men jeg finner ikke noe valg for dette i web-grensesnittet til Belkin-ruteren. Noen som vet om det går ann å gjøre på noen annen måte? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 En logging pr 120 sekunder bør da ikke påvirke en router. Bare og prøve det. Lenke til kommentar
filosofix Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) En logging pr 120 sekunder bør da ikke påvirke en router. Bare og prøve det. 5438685[/snapback] Naar jeg spiller battlefield2 får jeg problemer med forbindelsen hvert 2. minutt og det er nøyaktig på sekundet. Kan ikke se noen annen årsak til det en DHCP-release-tiden som er på 2 minutter. Å logge den prosessen vil vel nødvendigvis stjele resurser eller? Har så lav ping som 6-10 i BF2 når vi spiller på TV2 eller broadpark sine servere, men likevel opplever vi problemer hvert 2. minutt... Frustrerende som F! Vi skal egentlig ha hastigheten 6500 med NGT, men får ikke mer en varierende hastighet mellom 2500-4000 på dinside.no og itavisen sine målesider (Self. uten nedlastinger etc på). Har fått kjappere hastigheter før når jeg har målt. Sliter de i Bergensområdet/Nygårdshøyden kanskje? Endret 15. januar 2006 av filosofix Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 I min Belkin-ruter er lease time satt til "Forever" under "LAN Settings". Men korteste intervalet jeg kan velge er 15 min.. Tar jeg ikke helt feil vil dataoverføringer opphøre i IP-protokollen mens DHCP vil tildele deg en ny IP-adresse. Hvor lang tid dette tar vil komme an på svartid (ping) og trafikk/load på ruteren. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Du har nyeste firmware til den? Lenke til kommentar
filosofix Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Du har nyeste firmware til den? 5442647[/snapback] Ja har nyeste versjon, men har tror BIOSEN til F5D7230-4-v3000/v4000 skal gå til min F5D7230-4. Biosen der har versjonsnr v5 (v3000) og v6 (v4000) mot min som har versjonsnr 4.05.03. Vet ikke hva som er forskjellen i de ulike biosversjonene dog og om de faktisk virker på min box. I følge http://www.seattlewireless.net/Belkin_F5D7230-4 er denne boksen mulig å hacke litt på som å få et slags linuxshell (busybox), men vet ikke om det blir mulig å slå av logging med deres bios...? Klarer ikke å logge inn på denne ruteren via telnet og det står ikke noe om det i manualen eller på belkin sine sider heller, men det skal visst være mulig... Noen ideer? Endret 16. januar 2006 av filosofix Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Finn IP'en til gateway (IP, gateway, osv skal være tildelt via DHCP i ruteren). Så skriver du bare IP'en til gateway i nettleseren din og trykker enter. Når den spør etter passord skriver du ingenting (lar den være blank som er factory default) og bare trykker submit/proceed/ok. Jeg vil dog anbefale å skifte passord når du er inne. Lenke til kommentar
filosofix Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Har funnet en løsning på problemet! Fann ikke ut hvordan jeg deaktiverte loggingen av DHCP-trafikken, men satte IP'en jeg får fra NGT som statisk i ruteren min og da fungerte alt helt utmerket! Kan på det sterkeste anbefale alle som har NGT og Netopia F5D7230 ruter og som har problemer med spill og teamspeak etc. ; NTAVADOS sin guide for å sette NextGenTel-Netopia som "bridge" : http://www.ntavados.net/guide/ngt/comment/read?startat=20 Denne Netopia-ruteren er CRAP! MVH J(/)rn Endret 28. januar 2006 av filosofix Lenke til kommentar
filosofix Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 I min Belkin-ruter er lease time satt til "Forever" under "LAN Settings". Men korteste intervalet jeg kan velge er 15 min.. Tar jeg ikke helt feil vil dataoverføringer opphøre i IP-protokollen mens DHCP vil tildele deg en ny IP-adresse. Hvor lang tid dette tar vil komme an på svartid (ping) og trafikk/load på ruteren. 5442454[/snapback] Dette er DHCP-leasen som Belkin-ruteren har, jeg slet med DHCP-leasen fra NGT som fornyer seg hvert 120 sekund. Har nå funnet en løsning på problemet som skrevet i posten over. MVH j(/)rn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå