Gå til innhold

Ødelagt skjerm på Fujitsu Simens, forslag?

Howard_

Anbefalte innlegg

Hei for en stund siden overtok jeg min svigerbrors ødelagte bærbare.

Jeg fikk den gratis ettersom han ikke fikk ny på forsikringen og ikke tenkte på at den kan repareres eller brukes på annen måte.

Jeg har 2 muligheter, bruke den som den er nå til htpc, eller bytte ut skjermen.

Hvordan finner jeg ut hvilken skjerm jeg må ha, hvor skaffer jeg en slik og er det vanskelig å skifte ut?

Noen som har en slik kanskje?

Det er denne pc'en

Setter pris på all respons, husk jeg har ikke betalt et øre for den så litt kan jeg være villig å legge ut for en skjerm hvis jeg vet at det vil virke.

Elkjøp skulle ha 7000.- for å reparere den (den kostet 10 000.-, så det er det ikke verd)

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lønner seg ikke å bytte skjerm på denne, du får jo ny maskin med bedre spekk til 5000,- i dag...

5439121[/snapback]

Nå hadde jeg ikke tenkt å bruke 5k på ny skjerm da, dessuten så kostet den ca 10k for 2 uker siden.

Jeg har problemer med å finne en skjerm, noen hadde giddet å sett om de kunne finne en?

Håvard

Lenke til kommentar

Mener ikke å virke utaknemmelig, men jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg ser etter, jeg skal nok få til å skifte et lcd panel, men jeg finner ikke ikke min model på den siden, jeg vet helt ærlig ikke hva jeg ser etter....

Noen som har forslag om andre sider, eller noen andre forslag, jeg bruker ikke 200$ -500 $ uten at jeg vet det vil virke :)

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Prøv å finne en tilsvarende pc hvor f.eks hk og div er dekfekt, men ikke skjermen, så tar du setter over denne. Er vel eneste måten å få gjort dette billig på.

5441823[/snapback]

Har lett men det er ikke så lett å finne, de fleste defekt jeg har funnet har knust skjerm.

Har sett litt på ebay men ikke funnet noe, noen som vet om disse pc'ene selges under et annet navn i statene?

Specs:

Fujitsu siemens amilio L 7300

Celeron M 370

512 mb ram

80 gb ide

vga via pn 800

Lenke til kommentar

ring til denne bedriften

no.eetnordic.com

dem fører reservedeler til de fleste bærbare og dem skaffer det du måtte ønske viss dem ikke har det inne på lager.

MERK: nye lcd panel til laptoper er svært dyre, typisk rundt 4-5000,- så du får vurdere om det er verdt reperasjonen eller ikke.

Lenke til kommentar
ring til denne bedriften

no.eetnordic.com

dem fører reservedeler til de fleste bærbare og dem skaffer det du måtte ønske viss dem ikke har det inne på lager.

MERK: nye lcd panel til laptoper er svært dyre, typisk rundt 4-5000,- så du får vurdere om det er verdt reperasjonen eller ikke.

5441947[/snapback]

4-5000 blir nok for mye, da trur jeg at jeg bruker pengene på noe mer fornuftig.

Har egentlig ikke noe behov for en bærbar,men siden jeg fikk den så tenkte jeg jeg kunne prøve.

Kanskje jeg skulle bare prøve å bruke den som media pc,kanskje flytte den over i ett annet kabinett....

Lenke til kommentar
jeg fant denne på ebay, hva er sjangsen for at den kan brukes?

Den på ebay er til en model D 7800, mens min er en L 7300.

5442652[/snapback]

Festene er jo helt forskjellige, så det går neppe så bra.

5444579[/snapback]

Jeg hadde tenkt å skifte panelet, ikke "hele skjermen".

Må det være nøyaktig den samme skjermen, er det så stor forskjell på panelene at de ikke vil virke?

Holder det ikke om jeg kjøper en 15" tft av samme type?

Jeg aner virkelig ikke, har prøvd å få hjelp av Fujitsu Siemens,men de er ikke så hjelpsomme.

Noen som driver med reperasjoner av bærbare her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...