Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Hva er forskjellen på hub, switch og router?

Anbefalte innlegg

Ok, da har du sikkert fått med deg det vesentligste. Du var lett å forklare ting til :)

Viktig å ha for seg hvor enkelt alt egentlig er. Du har i prinsipp bare "PC"er og nettverkskabler.

En ruter er en "PC" som kobler sammen flere nett i prinsipp.

Mens en hub/switch er en "nettkabel" med flere enn 2 ender. Og bruk switch og aldri hub. Kjappere og sikrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da har du sikkert fått med deg det vesentligste. Du var lett å forklare ting til :)

Viktig å ha for seg hvor enkelt alt egentlig er. Du har i prinsipp bare "PC"er og nettverkskabler.

En ruter er en "PC" som kobler sammen flere nett i prinsipp.

Mens en hub/switch er en "nettkabel" med flere enn 2 ender. Og bruk switch og aldri hub. Kjappere og sikrere.

5608195[/snapback]

Tror jeg har skjønt det meste nå, ja. :)

Takk for alle svar/innlegg, har omsider fått en bra oversikt på dette området! :p

Lenke til kommentar
du kan koble til så mange det er plass til...

uavhengig av hvor mange du fysisk kobler til, vil dine definerte nettverk bare ha plass til x antall pc'er, men dette blir aldri noe praktisk problem

5623779[/snapback]

OK :thumbup:

Takk for svar... da tror jeg ikke det var mer jeg lurte på... (inntil videre) :p

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva er egentlig forskjellen mellom trådløst aksesspunkt og en trådløs router? De ser for meg identiske ut, men har lest noe om at aksesspunkt ikke trenger å kobles til routeren/modem. Hvordan skal man da få kontakt med nettverket dersom aksesspunktet ikke skal kobles til routeren?? Jeg har aldri forstått hvilken fordel et rent trådløst aksesspunkt har i forhold til en vanlig trådløs router..... Tror de fleste av oss når vi skal sette opp et trådløst nettverk for første gang ber om en trådløs router for vi aner rett og slett ikke hva et trådløst aksesspunkt skal brukes til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...