Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Coaxial Kabel til Avidi Bredbånd Brukket, men funker enda. B

Anbefalte innlegg

Er det noe vits? Den henger i med teip :eek:

En kamerat kjøpte seg akkurat en på Elkjøp til 300,-

Avidi beskytter seg selv med å si at deres er av høy kvalitet *bla bla*.

Eller jeg kan kjøpe to meter hos en Elektro butikk til 18kr (vil det da være vanskelig å feste endestykkene som skal inn i modemet og inn i kontakten?)

Hva er det enkleste og beste alternativet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Eller jeg kan kjøpe to meter hos en Elektro butikk til 18kr (vil det da være vanskelig å feste endestykkene som skal inn i modemet og inn i kontakten?)

Holder lenge med dette siste alternativet. Kabel koster ca 15 Kr meter'n på Elkjøp og hver kontakt koster 21,- Gjort det selv.

Man kan også kjøpe den billigste varianten som koster 11 Kr meter'n, men den er ikke like godt skjermet.

Om du ikke vil sette på kontakter selv, kan du kjøpe ferdige lengder med kontakter, men de koster for litt mer om det skal være like god kvalitet på kabelen. Spørs litt hvor langt du skal ha.

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar

Quote:

Vanskerligt? Neida ikke i det hele tatt. (TV-)Coax er noe av det enkleste å fikse på denne jord bare husk at du legger "folien" godt på kontakten (den den bøylen strammer over ledningen). Du kan ikke gjøre det feil.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

Kontakt nærmeste datasjappe og spør om de har vanlig coax lan kabel, og kan sette på endeterminatorer for deg. Pass på at coax kabler til tv er forskjellige enn de til nettverk (50 vs 75 ohm).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Heisann. Jeg tar opp igjen denne gamle tråden. Jeg har endelig bestemt meg for å gjøre noe med problemet, men jeg tenkte litt over det. I KSA (Kommunikasjon, signal og anlegg for de som ikke er inne i terminologien i elektro fag) boka vi har på skolen har jeg sett en haug av forskjellig endekontakter. Hvilken skal jeg spørre om i butikken?

Om jeg har fortstått riktig skal jeg ha en koaksialkabel på 75ohm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...