Gå til innhold

Merom eller Yonah?

Anbefalte innlegg

Sitter nå på en 9300 som jeg har tenkt til å bytte ut etterhvert før den taper seg alt for mye i verdi med en 9400 etter at prisen på 9400 har gått ned endel.

Det store spørsmålet er jo selfølgelig om jeg skal gidde å vente helt til september og merom. Pluss at da må jeg vel vente enda lenger før maskiner med merom har falt ned fra full blodpris til noe litt mer fornuftig.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi jo lenger jeg venter med å bytte ut 9300en, jo mer taper den seg i verdi. Det koster vel 2-3000 å bytte til 7800 gtx (i hvert fall). La oss si at jeg selger min 9300 til 10-11000 og kjøper en 9400 til rundt 15000 (om noen måneder når den har sunket i pris. I det lange løp (over flere år) tror jeg dette vil lønne seg, å bruke denne metoden, i hvert fall hvis man vil sitte med bra utstyr.

Lenke til kommentar

Å kjøpe PC er ingen god investering uansett. Verditapet er størst i den første perioden.. Å kjøpe ny PC hvert år vil være minst like dyrt som å kjøpe en god PC og bruke den i 3-4 år til den er helt utdatert, og så kjøpe ny. Hvem kjøper egentlig brukte PCer??

Lenke til kommentar
det skal gå siden de har like mange pins og lik sokkel men leverandøren må slippe en BIOS oppdatering for at den skal funke.

5445523[/snapback]

Er det noe som er vanlig i laptop-verden eller unngår leverandørene å gjøre slikt slik at vi hele tiden må kjøpe nye laptoper? Hvilke leverandører pleier å være flinkest på bios-oppdateringer?

Lenke til kommentar

vet ikke helt, men det er vel fordi det er billigere for intel å produsere med så lite forskjeller som mulig fordi det lønner seg mest. vet ikke hvem som er raske med å slippe bios oppdateringer desverre.

og det at det skulle være mulig å oppdatere til den nye var det en på notebookreview forumet tror jeg som sa, og han jobba i acer eller noe. så tror han har peil på det han snakker om.

Lenke til kommentar
og det at det skulle være mulig å oppdatere til den nye var det en på notebookreview forumet tror jeg som sa, og han jobba i acer eller noe. så tror han har peil på det han snakker om.

5445757[/snapback]

Det blir ganske mye mer fristende å kjøpe en bærbar med dualcore nå når man vet sånt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...