Patience Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 etter det jeg har oppfattet så lager ikke støvsugeren statisk elektrisitet så lenge enden er av plast. Men uansett: Er det virkelig ingen andre som kan hjelpe? Hvis det eventuelt er en komponent som er defekt, hvordan kan jeg finne ut hvilken komponent det er? Vil hest unngå å måtte skifte ut hele pc'en... HJelp! 5447439[/snapback] Statisk elektrisitet kan faktisk overføres via plast. Aldri pakket ut en madrass etc og tatt på plastfolien etterpå? Jeg har.. og den var så statisk ladet at det var skummelt. Plasten trenger kanskje ikke å -lede- strømmen.. men kanskje den kan omhylle plasten .. eller noe i den dur.. Har hørt om flere som har drept pc'en ved støvsuging.. Men tror det var med alu.rør.. Lykke til i allefall.. håper det ordner seg Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Reparasjon av XP. 5448785[/snapback] og hvordan gjøres det? uansett har jeg vanskelig for å tro at det er noe i veien med xp.. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 om du har 2GB ledig diskplass kan du jo prøve å legge inn en ny windows? (som windows1) da får du 2 xp boot-menyer opp etter installasjo (windows1 og windows) men det kan du fikse etterpå uten problem! virker det, sletter du bare "windows" (husk å kopiere alle filer fra "mine dokumenter" til C: eller noe.. + du må installere allle programvarene! virker det ikke, sletter du bare windows1 Det pleier altid eg å gjøre For å reparere starter du opp med xp plata og velger "reparere" i menyen som kommer (ikke systemgjennoppretting) Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 da jeg gikk inn på bios la jeg merke til at "IDE channel 1 master var cdrommen og at IDE channel 2 master var hd'en. Kan dette ha noe me det å gjøre? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) nei har ikke noe å si! har du prøvd å resete Bios/CMOS? Edit: Har du 2 minnebrikker? prøv en og en da! Endret 16. januar 2006 av galaxee Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Med hensyn til statisk elektrisitet og støvsuger, har jobbet i mange år som b.l.a. teknikker, og vet faktisk hva jeg snakker om. Vi støvsuger aldri pga problem med statisk elektrisitet. Det kan være en enhet som har tatt kvelden på grunn av dette. Endret 17. januar 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Med hensyn til statisk elektrisitet og støvsuger, har jobbet i mange år som b.l.a. teknikker, og vet faktisk hva jeg snakker om. Vi støvsuger aldri pga problem med statisk elektrisitet. Det kan være en enhet som har tatt kvelden på grunn av dette. 5449558[/snapback] Da må jeg nok bare innse at dette er tilfelle hos meg også. Kan like godt kaste hele greia Jeg har faktisk lest litt om støvsuging av pc'er her på forumet. Noen sier at det ikke bør gjøres, men flertallet sier at det ikke er farlig og konkluderer med at det med statisk elektrisitet bare er oppspinn. Jeg rettet meg etter flertallet og valgte å fjerne støvet alt støvet. 9000 rett i dass Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Festlig- det er da ingen som har sagt at hele maskinen er i stykker, og at det ikke kan fikses- du kan som sagt forsøke en reparasjonsinstall, du kan fjerne alt du ikke trenger for at maskinen skal starte, og så koble til del etter del. Med hensyn til forumet her, er det mange flinke folk, men også en del "eksperter" som nok ikke har den oversikten de burde ha. Poenget mitt er å antyde at støvsugingen kan ha medført skade, og at det kan være fornuftig å ta med det i betraktingen. Når vi fjerner støv fra maskiner, bruker vi trykkluft hvis det ikke er en slik spesialstøvsuger tilgjengelig. Med hensyn til rep- install av XP- sett inn CD- platen, velg installer XP, og la den gå fram til der du kan velge hvor du vil legge den inn. Da velger du samme mappe som originalen, og da vil du få spørsmål om du vil reparere installasjonen. Det kan være en fordel å skifte ut skjermdriveren til vanlig VGA- driver før du gjør dette. Det hender det tryner hvis du ikke gjør det. Endret 17. januar 2006 av CastorFiber Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Festlig- det er da ingen som har sagt at hele maskinen er i stykker, og at det ikke kan fikses- du kan som sagt forsøke en reparasjonsinstall, du kan fjerne alt du ikke trenger for at maskinen skal starte, og så koble til del etter del. Med hensyn til forumet her, er det mange flinke folk, men også en del "eksperter" som nok ikke har den oversikten de burde ha. Poenget mitt er å antyde at støvsugingen kan ha medført skade, og at det kan være fornuftig å ta med det i betraktingen. Når vi fjerner støv fra maskiner, bruker vi trykkluft hvis det ikke er en slik spesialstøvsuger tilgjengelig. Med hensyn til rep- install av XP- sett inn CD- platen, velg installer XP, og la den gå fram til der du kan velge hvor du vil legge den inn. Da velger du samme mappe som originalen, og da vil du få spørsmål om du vil reparere installasjonen. Det kan være en fordel å skifte ut skjermdriveren til vanlig VGA- driver før du gjør dette. Det hender det tryner hvis du ikke gjør det. 5452514[/snapback] jeg overdrev vel litt da jeg sa det Det er bare så utrolig kjipt tusen takk for hjelpen! Hvilke komponenter kan jeg fjerne slik at maskinene starter? Endret 17. januar 2006 av s¤p¤1 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg formaterte nå og DEN VIRKER! Hva i alle dager kan ha skjedd her?? Som sagt skjedde dette rett etter jeg hadde støvsugd pc'en. Er det bare et pussig sammentreff? Kan noen forklare dette fenomenet for meg? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg formaterte nå og DEN VIRKER! Hva i alle dager kan ha skjedd her?? Som sagt skjedde dette rett etter jeg hadde støvsugd pc'en. Er det bare et pussig sammentreff? Kan noen forklare dette fenomenet for meg? 5453713[/snapback] Det eneste jeg kan tenke meg er at evt ett magnetfelt fra støvsugeren har danset over harddiskene dine og radert litt lagret informasjon der. Elektromotorer har kraftige magneter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå